نحوه نصب درب پارکینگ در اصفهان

نصب درب پارکینگ

درب پارکینگ تفاوت های عمده ای با سایر درب ها دارد که در ابعاد بزرگ تر و وزن بیشتر آن ها خلاصه می شود. همچنین تردد در این درب ها نیز با خودرو و وسایل نقلیه مختلف انجام شده که این موضوع نیز می تواند دیگر تفاوت در این زمینه باشد. در همین راستا نحوه نصب درب پارکینگ در اصفهان نیز تفاوت های گسترده ای با انواع درب ها دارد که در ادامه قصد داریم تا با آن آشنا شویم. امروزه اغلب از درب های اتوماتیک و برقی برای درب اتوماتیک پارکینگ در اصفهان استفاده شده که به شیوه ای خاص نصب می شوند. در بخش های آتی توضیحات کاملی درباره این درب ها ارائه می کنیم.

نکات نصب درب پارکینگ اصفهان

همان طور که در بخش قبل نیز اشاره کردیم، ابعاد بزرگ تر و وزن بیشتر این درب ها باعث شده تا مراحل نصب آن ها نیز با دقت بیشتری انجام شود. یکی از مهم ترین نکاتی که در این زمینه وجود دارد، مربوط به زمین زیر درب پارکینگ است. این زمین باید چندین مرتبه آب خورده و کوبیده شده باشد تا بتواند فشار وزن درب و همچنین وسایل نقلیه را تحمل کرده و به هیچ عنوان نشستن نداشته باشد. چنانچه درب پارکینگ منتخب بزرگ تر از حد استاندارد باشد، باید دو طرف زیرستون های درب صفحه فلزی کار گذاشته شود تا به مرورزمان درب دچار پیچیدگی نشده و طول عمر بیشتری داشته باشد.
از دیگر نکاتی که در نحوه نصب درب پارکینگ باید به آن توجه داشته باشید، تراز بودن چارچوب درب است. شما می توانید با ابزارهای تراز لیزری و همچنین شاغول بنایی از این موضوع اطمینان حاصل کرده و اقدامات لازم را برای نصب چارچوب تراز انجام دهید. در ابتدا باید چارچوب درب به صورت کامل نصب شود تا بعد از آن به سراغ نصب لنگه ها رفته و آن ها را بر روی چارچوب سوار کنید.

نصب جک پارکینگ

همان طور که در بخش های قبلی نیز اشاره کردیم، امروزه معمولا از درب های اتوماتیک و برقی به عنوان درب پارکینگ استفاده می شود. این درب ها ضمن برقراری ایمنی بیشتر، استفاده راحت تری نیز دارند و کمک می کنند تا تردد راحت تر انجام شود. به همین دلیل برای ساختمان ها و مکان هایی که میزان تردد از آن ها بسیار بالاست، گزینه مناسبی محسوب می شوند. برای اینکه درب پارکینگ را برقی کنید، نیاز به انجام زیرسازی های خاصی دارید. پس در ابتدا باید زیرسازی های لازم را انجام داده و سپس به نصب تجهیزات موردنیاز بپردازید. در مرحله بعدی می توانید به سراغ نصب بخش های الکتریکی بروید.
به صورت کلی برای اینکه نحوه نصب درب پارکینگ در اصفهان به درستی انجام شود، نیاز به نیروی متخصص و همچنین تجهیزات و ابزار مشخصی دارد و بدون در اختیار داشتن این موارد، این کار به خوبی انجام نخواهد شد. بعد از اینکه جک پارکینگ با موفقیت نصب شد، باید به سراغ نصب و راه اندازی قسمت های الکترونیکی این قطعه بروید.

راه اندازی بخش های الکترونیکی درب پارکینگ

این بخش های الکترونیکی شامل تابلو برق، سنسور چشمی و فلاشر می شوند که باید به خوبی و در یک محل مناسب نصب شوند. نصب تابلوی فرمان باید در نزدیک زمین و همچنین منبع برق قرار داشته باشد. توجه داشته باشید محلی را برای نصب این تابلو انتخاب کنید که هنگام استفاده، هیچ گونه آسیبی به آن وارد نشود. محل مناسب برای نصب فلاشر و سنسور چشمی الکترونیکی باید بیرون از درب ساختمان باشد. این دو قطعه باید در محلی نصب شوند که ارتباط بین ریموت و چشمی الکترونیکی به راحتی برقرار شود. توصیه می کنیم که فلاشر را در مرتفع ترین و قابل دین ترین قسمت و چشمی را در ارتفاع حدود 40 سانتیمتری از سطح زمین نصب کنید.
بعد ازاینکه تمام بخش ها را در جای مناسب خود نصب کردید، باید آن ها را به وسیله کابل ها و سیم کشی های مخصوص به یکدیگر وصل کنید. لازم به ذکر است که در نحوه نصب درب پارکینگ، این سیم کشی ها باید با دقت و ظرافت کامل انجام شوند. توسط این سیم کشی ها، بازوها، فلاشر و سنسور چشمی به صورت کامل به یکدیگر وصل می شوند. بعد از اتصال سیم کشی ها به مدار کنترل و تابلوی فرمان، باید درب را نیمه باز کرده تا بتوانید جک را از حالت خلاص خارج کنید. بعد از این کار با وصل کردن برق ورودی به سیستم، فرآیند نصب جک برقی تکمیل خواهد شد. در نهایت باید تنظیمات مربوط به باز و بسته شدن درب را بین ریموت و سنسور وارد کنید تا بتوانید به راحتی از درب پارکینگ اتوماتیک ساختمان خود نهایت استفاده را ببرید.

نکات مربوط به نصب درب پارکینگ در اصفهان

در نحوه نصب درب پارکینگ و چگونگی این کار، نکات مختلفی وجود دارد که باید به آن دقت داشته باشید، یکی از مهم ترین و اصلی ترین نکته ها در این زمینه، سپردن این کار به یک فرد متخصص و مجرب است. ازآنجایی که جک های درب پارکینگ و همچنین سازه درب پارکینگ دارای انواع مختلفی هستند، ممکن است تفاوت های مختلفی در نحوه نصب آن ها نیز وجود داشته باشد. از همین رو چنانچه یک فرد متخصص برای این کار اقدام کند، به صورت کامل با تمام نکات و چگونگی ها در نصب انواع درب ها و جک های برقی آشنا خواهد بود.
سیم کشی ها و اتصالات و همچنین یافتن بهترین محل برای نصب قطعات نیز به دانش و تجربه در این زمینه نیاز دارد که بهتر است توسط فرد متخصص انجام شود. انتخاب برند سازنده جک و همچنین سایر تجهیزات درب پارکینگ اتوماتیک نیز از دیگر نکات مهم در این زمینه است که باید به آن توجه داشته باشید. هراندازه نحوه نصب درب پارکینگ در اصفهان به درستی انجام شود، اما از تجهیزات باکیفیتی در این زمینه استفاده نشده باشد، درب پارکینگ انتخابی نمی تواند کارایی خوبی برای شما داشته باشد.
شاید شما در هنگام تصمیم به نصب یک سیستم در بازکن اتوماتیک برای درب پارکینگ مورد نظر خود دچار سر در گمی در انتخاب یک برند مطلوب، با کیفیت و به صرفه اقتصادی از میان انواع و اقسام برندهای موجود در بازار شده اید.
این موضوع در کنار اجناس تقلبی یا کپی که به صورت فوق العاده ای شباهت با اجناس اصلی دارند نیز مزید بر علت شده و افراد را بر سر چند راهی انتخاب قرار می دهد، از سوی دیگر کیفیت نصب از دیگر دغدغه های کاربران است. بسیاری از افراد که خود را نصاب سیستم های اتوماسیون در می نامند به صورت تجربی و به نحو یکسان تمامی انواع درها را نصب می کنند غافل از اینکه هر یک از برندها و هر یک از انواع درها یک نحوه و استاندارد نصب مختص به خود را دارند که عدم رعایت آن ها باعث کاهش عمر مفید جک ها، عملکرد نامطلوب و سر و صدای نا متعارف می شود همچنین عدم کیفیت مناسب جوشکاری و تعیین زوایا و نصب ساپورت های مناسب باعث ایجاد آسیب های جدی برای در و سیستم جک ها می شود.
هشدار!!! نصب غیر اصولی اتوماسیون درب ها حتی به مرغوب ترین جک ها آسیب می رساند.

نصب درب اتوماتیک پارکینگ

چگونگی سیم بندی تابلو و تجهیزات الکتریکی درب اتوماتیک:

هر برد الکترونیکی برای راه اندازی نیاز به یک ولتاژ تغذیه مستقیم خاص خود دارد و عامل اصلی حرکت در سیستم درب اتوماتیک در اصفهان موتورالکتریکی می باشد و هر موتورالکتریکی می تواند یک سرعته یا چند سرعته باشد، چپ گرد یا راست گرد باشد که چگونگی ایجاد هر کدام از این حالات با سیم های ورودی به سیستم موتور درب اتوماتیک مشخص می گردد و تعدادی سنسور از قبیل میکرو سوئیچ ها، فرستنده و گیرنده های مادون قرمز به محل خود بر روی برد کنترل درب اتوماتیک نصب می گردد.
گاهی یک اتوماسیون ساده و کم هزینه اثرات بسیار مثبتی در افزایش بهره وری هزینه ها، انرژی و زمان بر جا می گذارند. در بازکن اتوماتیک می توان از این دست اتوماسیون ها دانست در نظر بگیرید زمانی که خسته از کار روزانه یا یک سفر طولانی در مقابل در منزل قصد ورود به پارکینگ را دارید یا در هوای سرد، برفی یا بارانی فشردن یک دکمه و باز شدن اتوماتیک در پارکینگ چه میزان لذت بخش است.علاوه بر این کاهش زمان ورود و خروج، کاهش مصرف بنزین و سایر مزایای استفاده از این سیستم ها انتخاب آن ها را بسیار منطقی و مطلوب می نماید.

جمع بندی

درب پارکینگ یکی از مهم ترین بخش های هر ساختمان محسوب شده که در طول روز مدام مورداستفاده قرارگرفته و سهم زیادی از تأمین امنیت ساختمان بر روی دوش آن قرار دارد. از همین رو امروزه استفاده از درب های اتوماتیک برای پارکینگ، رونق بسیار زیادی پیداکرده است. استفاده از این درب ها مزایای زیادی به دنبال دارد که از میان آن ها می توانیم به استفاده ساده و برقراری بیشتر امنیت اشاره کنیم. نحوه نصب درب پارکینگ در این زمینه اصول و قواعد مخصوص خود را دارد که باید بر این اساس انجام شود. در قسمت های قبلی به صورت کامل به مراحل نصب آن و همچنین مهم ترین نکاتی که در نحوه نصب درب پارکینگ در اصفهان باید به آن ها توجه شود پرداختیم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *