نحوه نصب و راه اندازی سیستم درب اتوماتیک

درب-اتوماتیک

درب های اتوماتیک به علت اینکه بر خلاف درب های سنتی نیاز به باز و بسته شدن با دست ندارند محبوبیت بیشتری یافته اند. درب های اتوماتیک نه تنها برای افراد دارای معلولیت متناسب هستند؛ بلکه برای انواع ساختمان ها مانند ساختمان تجاری و برای سهولت تردد افراد متناسب تلقی می شوند. این کالا اولین بار در سال 1960 تولید شد و تنها شش سال بعد این اختراع به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفت. درب برقی در اصفهان به ویژه در مناطقی با ترافیک زیاد یا در مواقع اضطراری مفید واقع می شوند.
تغییر در نحوه باز شدن درها، علاوه بر سهولت در رفت و آمد افراد به ساختمان ها، راهی عالی برای به حداقل رساندن اشغال فضا تلقی می شوند. درهایی که خودکار هستند معمولاً به صورت یک طرفه با پانل های کشویی باز می شوند و آن ها را می توان با درهای چرخان جایگزین کرد. درب های اتوماتیک باعث می شوند بیشترین استفاده را از فضا بدون نیاز به درهای بزرگ داشته باشید. انواع زیادی از این درب ها وجود دارند که اگرچه رویکرد باز و بسته شدن آن ها متفاوت است، اما نحوه نصب و راه اندازی سیستم درب اتوماتیک روند یکسانی دارند.
یک سیستم درب برقی هر حرکتی را در محدوده خود تجزیه و تحلیل می کند تا تعیین کند که آیا زمان باز شدن فرا رسیده است یا خیر. سنسورها نیز به گونه ای طراحی شده اند که با محیط های مختلف مورد نیاز مطابقت داشته باشند. به عنوان مثال، درب اتوماتیک با سنسور حرکت برای یک خیابان کم رفت و آمد مناسب است.

نحوه نصب و راه اندازی سیستم درب اتوماتیک

نحوه نصب سیستم درب اتوماتیک

درب های اتوماتیک با هدف تحول عملکرد باز یا بسته شدن درب ها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین با توجه به اینکه انواع مختلفی از این درب به بازار عرضه می شود شما می توانید با مشورت گرفتن از مشاورین مجرب بهترین راه برای نصب سیستم درب برقی خود را برگزینید؛ اما آشنایی با نحوه نصب و راه اندازی سیستم درب اتوماتیک نیز می تواند به شما کمک کند. بر همین اساس در بخش زیر مراحل آن را بررسی می کنیم.

شیوه عملکرد درب و نصب تجهیزات درب برقی

بهتر است قبل نصب نیز جواب سؤالاتی را در ذهن داشته باشید، برای مثال می خواهید اپراتور درب اتوماتیک چگونه کار کند؟ آیا باز شدن خودکار فقط باید از طریق دکمه فشاری اتفاق بیفتد یا اینکه امکان باز و بسته شدن فقط از طریق سنسورهای تشخیص حرکت امکان پذیر باشد؟ داشتن یک تصویر واضح از نحوه عملکرد درب برقی در اصفهان در مراحل اولیه، طراحی سیستم را برای شما تسهیل می کند. عملکرد درب تا حد زیادی به شیوه راه اندازی و جای گذاری تجهیزات درب بستگی دارد؛ بنابراین اول از همه اطمینان حاصل کنید که از تجهیزات مناسبی مانند گیربکس برای درب مدنظرتان استفاده شود. در ادامه نیز نیاز به نصب پیلت و جوش دادن پایه های جلو و عقبی دیوار نیز خواهد بود.

نصب و راه اندازی سیستم درب اتوماتیک

مدیریت کابل و سیم کشی

سیم کشی یکی از مراحل مهم در نصب و راه اندازی سیستم درب اتوماتیک است. یک اپراتور درب برقی مدرن ایمن و کم مصرف به اتصال کابلی مناسب نیاز دارد. از این رو، کابل های مخفی نیز به کانال های از پیش تعیین شده در دیوار و همچنین حلقه های درب مخفی نیاز دارند. از طرفی، موتور الکتریکی نیز یکی از اجزای کارآمد درب های اتوماتیک به حساب می آید و باید بر اساس دستورالعمل های تعیین شده نصب شود. موتور الکتریکی بر اساس شیوه سیم کشی می تواند عملکرد متفاوتی داشته باشد و لازم به ذکر است که در این مرحله سنسورها نیز بر روی کنترلر درب نصب می شوند.

فضای مورد نیاز درب اتوماتیک

در مورد فضای اطراف درب باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت. علاوه بر این، وجود مقداری فضای عمودی برای تراز کردن سیستم بازوی مناسب درب مورد نیاز است. همچنین اطمینان حاصل کنید که اپراتور مقداری فضای مناسبی دارد. بعد از نصب و سیم کشی نیز، برد درب را با کمک متخصصان بر روی وضعیت مناسب قرار دهید. تست باز و بسته شدن درب و رگلاژ میکرو سوییچ ها نیز بعد از انجام این مرحله توصیه می شود.

جمع بندی

طراحی درب های اتوماتیک به گونه ای است که موجب آسان تر انجام شدن کارها شوند. از این رو، مهم است که درب مدنظر خود را از تولیدکنندگان معتبری خریداری کنید. همچنین پروسه نصب و راه اندازی سیستم درب اتوماتیک نیز می تواند در شیوه عملکرد درب ها تأثیرگذار باشد، پس از متخصصان مجرب پارسونیک کمک بگیرید تا به بهترین نحو درب ساختمان خود را نصب کرده و از خدمات این گروه معتبر بهره ببرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *