بررسی معایب درب کرکره برقی و نحوه رفع آن ها

معایب درب کرکره برقی

امروزه اگر به درب مغازه ها و فروشگاه ها دقت کرده باشید دیگر خبری از کرکره های دستی قدیمی نیست و کرکره های برقی امروزی جایگزین آن ها شده اند. مزایای این نوع درب اتوماتیک در اصفهان مانند افزایش امنیت ساختمان، زیبایی، کاهش آلودگی صوتی، باز و بسته شدن راحت و موارد بسیار دیگر باعث شده است تا به طور گسترده مورداستفاده قرار گیرند. به غیراز درب مغازه ها برای پارکینگ های کم عرض نیز از کرکره برقی ها استفاده می کنند. این مدل از درب ها در کنار مزایای زیادی که به کاربران خود ارائه می دهند با معایبی نیز همراه هستند که در ادامه این مطلب موردبررسی قرار می گیرند.

درب کرکره برقی چیست؟

یکی از انواع درب های اتوماتیک رایج که این روزها در اکثر مکان ها استفاده می شود، کرکره برقی است که به طور عمودی باز و بسته می شود. بالا و پایین رفتن کرکره ها توسط یک موتور پرقدرت صورت می گیرد و دیگر نیاز به استفاده از نیروی دست نیست. تنها لازم است تا با فشردن دکمه ریموت کنترل، درب را باز یا بسته کرد. همچنین در صورت نیاز می توان تنظیمات لازم را روی لوازم الکترونیکی درب انجام داد. تیغه هایی که در ساخت درب های اتوماتیک کرکره ای به کار برده می شوند، جنس های متفاوتی دارند که از رایج ترین آن ها می توان به تیغه های آلومینیومی، گالوانیزه و پلی کربنات اشاره کرد.

بررسی معایب درب کرکره برقی

اگر قصد خرید کرکره برقی در اصفهان برای مغازه یا پارکینگ خانه خود را دارید بهتر است ابتدا با معایب آن آشنا شوید و با در نظر گرفتن مزایا و معایب برای خرید اقدام کنید. البته مزایای این درب ها نسبت به معایبی که دارند، بیشتر است. با این وجود بهتر است تا در مورد معایب آن بدانید و با آگاهی بیشتری خرید خود را انجام دهید. از جمله معایب این درب ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نگهداری و تعمیر سخت موتور

اغلب موتوری که بر روی درب های کرکره ای استفاده می شود از نوع توبلار است که بیشتر برای درب های مغازه ها و فروشگاه ها به کار برده می شوند. مشکلی که موتورهای توبلار دارند این است که در صورت خراب شدن امکان تعمیر شدن آن ها وجود ندارد و تنها چاره کار تعویض کردن آن هاست. برای حل این مشکل بهترین راه استفاده از موتورهای ساید یا سنترال است که ماندگاری بالایی دارند و عملکرد بهتری را ارائه می دهند.

سر و صدای بیش از حد

از آن جهت که در ساخت کرکره برقی ها از فلز آلومینیوم استفاده می کنند، سر و صدای زیادی در هنگام باز و بسته شدن تولید می شود. اگر قرار است این نوع درب اتوماتیک را برای پارکینگ خانه ها به کار ببرید حتماً مسئله سر و صدای آن را مدنظر داشته باشید. البته با جایگزین کردن فوم به جای آلومینیوم می توان میزان سر و صدا را تا حد ممکن کاهش داد.

محدودیت در تعداد باز و بسته شدن

یکی از بزرگ ترین معایبی که برای کرکره برقی ها می توان در نظر گرفت به محدودیت آن ها در تعداد باز و بسته شدن مربوط می شود. نحوه طراحی این نوع درب های اتوماتیک به گونه ای است که تنها باید 3 تا 4 بار در طول یک روز باز و بسته شوند؛ زیرا باز شدن بیش از حد آن باعث کاهش ماندگاری و طول عمر موتور می شود.

هزینه بالا

هزینه بالایی که برای خرید و نصب کرکره برقی باید پرداخت شود می تواند به عنوان یکی از معایب آن به شمار رود. البته لازم به ذکر است که در درازمدت می تواند برای شما مقرون به صرفه باشد به خصوص اگر بیشتر برای درب مغازه ها که تنها دو یا سه بار در روز باز و بسته می شوند مورداستفاده قرار گیرد. در هنگام خرید این نوع درب ها حتماً توجه کنید که کار نصب را یک فرد متخصص و کارآزموده انجام دهد.

بررسی معایب درب کرکره برقی

چگونه می توان معایب درب اتوماتیک کرکره ای را کاهش داد؟

توجه به سر و صدای درب کرکره برقی

در صورتی که قصد دارید برای آپارتمان یا مجتمع خود کرکره برقی نصب کنید حتماً به سر و صدای زیادی که دارد توجه کنید. این سر و صدا خودتان و همسایگان را آزار خواهد داد. بهترین راه حل برای کاهش سر و صدا این است که از سازندگان بخواهید تیغه های فومی را جایگزین تیغه های آلومینیومی کنند. البته دقت کنید که تیغه های فومی به اندازه نوع آلومینیومی استحکام ندارند و تحمل وزن سنگین درب در ابعاد بزرگ را نخواهند داشت.

محل نصب درب

حتما به مکانی که قرار است درب کرکره را برای آن نصب کنید توجه داشته باشید. برای مثال آیا برای پارکینگ آپارتمان به دنبال نصب کرکره هستید یا این که می خواهید برای فروشگاه یا مجتمع تجاری آن را نصب کنید؟ مشخص شدن مکان موردنظر در تعیین نوع موتور تأثیرگذار است.

استفاده از نیروی متخصص

برای خرید کرکره برقی حتماً به سراغ فروشگاه های معتبر و باتجربه بروید که از تجهیزات مرغوب و باکیفیت برای ساخت محصولات خود استفاده می کنند. همچنین توجه داشته باشید که برای نصب درب حتماً یک فرد متخصص و کاربلد مراجعه کند تا در صورت بروز مشکل توانایی حل آن را داشته باشد. نصب این نوع درب ها کار راحتی نیست و خودتان نمی توانید از پس آن برآیید.

جمع بندی

اغلب مردم تصور می کنند که درب های اتوماتیک هیچ معایبی ندارند و هیچ گاه دچار مشکل نمی شوند و احتمالاً این قاعده برای کرکره برقی که یکی از پرکاربردترین درب های اتوماتیک است وجود دارد. درست است که مزایای درب های اتوماتیک از معایب آن بیشتر است به خصوص که روز به روز بیشتر مورداستفاده قرار می گیرند؛ اما در کنار این مزایا، معایبی نیز دارند که برای کنترل بهتر آن ها و صرفه جویی در هزینه ها بهتر است که آن ها را در نظر بگیرید. ما در بالا معایب کرکره برقی و نکات مربوط به آن را به طور کامل موردبررسی قرار دادیم تا شما اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *