بررسی و مقایسه ایمنی درب های اتوماتیک و درب های دستی

تفاوت ایمنی درب اتوماتیک و دستی

با گذشت زمان و پیشرفت در صنعت درب های اتوماتیک کم کم جایگزین درب های دستی شدند؛ به طوری که این درب های اتوماتیک جزئی از زندگی انسان به حساب می آیند. در واقع مهم ترین نکته در استفاده از درب های اتوماتیک به جای درب های دستی، افزایش ایمنی در جهت کاهش خسارات جانی و مالی است. تفاوت ایمنی درب اتوماتیک و دستی از عواملی است که جایگزینی درب دستی توسط درب اتوماتیک را توضیح خواهد داد. بنابراین در ادامه مقاله بررسی ویژگی ها و مقایسه ایمنی بین این درب ها، ضمن افزایش اطلاعات در انتخاب دربی مناسب نیز کارساز خواهد بود.

ویژگی های شاخص درب های اتوماتیک و دستی

برای بررسی تفاوت ایمنی درب اتوماتیک و دستی بهتر است ابتدا سری به ویژگی های منحصر به فرد هر کدام از درب ها بزنید. این ویژگی ها در مقایسه درب ها کمک زیادی می کنند . بنابراین این شاخص ها عبارتند از:

درب های اتوماتیک

طراحی درب

اولین ویژگی درب های برقی این است که قابلیت دارند در طیف گسترده ای از طرح ها، شکل ها، رنگ ها و متریال طراحی و تولید شوند. به طور کلی از نظر عملکرد و ظاهر سه درب از نوع چرخشی، کشویی و تاشو وجود دارند. درب چرخان بر روی لولا می چرخد و درب کشویی به جای چرخیدن بر روی یک مسیر مشخص توسط چرخ ها حرکت می کند. درب تاشو هم هنگام باز و بسته شدن مانند پرده جمع می شود. علاوه بر این ها می توان از متریال هایی مانند آلومینیوم، فولاد و چوب در ساختار این درب ها استفاده کرد و زیبایی بی نظیر به هر ساختمان بخشید.

افزایش راحتی

عملکرد درب اتوماتیک در اصفهان همان طور که از نامش پیداست، اتومات بوده و نیازی به نیروی انسانی ندارند. این عملکرد رفت و آمد را بسیار راحت کرده و حتی به سالمندان و یا افراد ناتوان این فرصت را بخشیده تا بدون کمک دیگران رفت و آمد کنند؛ هم چنین ممکن است برای والدینی که بچه دارند کارآمد خواهد بود. حتی می توان گفت این درب ها برای کسانی که بار زیادی مثل چمدان حمل می کنند مفید است.

احساس امنیت

اگر درب های برقی به درستی نصب و نگهداری شوند، قادر خواهند بود تا محیطی امن و راحت را برای همگان فراهم کنند. از آن جایی که عملکرد درب ها خودکار است، دسترسی هرگونه مزاحمی به داخل ملک ممنوع خواهد شد. به علاوه درب های اتوماتیک با یک کد از داخل خانه و یا به صورت کنترل از راه دور باز و بسته می شوند.

درب های دستی

تجهیزات و نگهداری

درب های دستی احتیاجی به تجهیزات اضافی ندارند و با برق کار نمی کنند. به همین دلیل است که این درب ها در مقایسه با دیگر درب ها به نگهداری کمی احتیاج پیدا می کند.

ایمنی

معمولا در درب های دستی از مواد مستحکم استفاده می شود که کاملا بادوام هستند. بنابراین دوام این درب ها را نیز بالا می برند. از طرفی دیگر درب های دستی با وجود قفل های محکم از امنیت بالایی برخوردار هستند.

طرح های سنتی

با وجود قدمت بالا، اکثر درب های دستی سنتی هستند. با این حال در طیف گسترده ای از طرح های زیبا و مدرن نیز وجود دارند.

مقرون به صرفه

درب های دستی یک جایگزین مقرون به صرفه هستند که در هر محل فوق العاده به نظر می رسد. شما به راحتی می توانید بدون صرف هزینه زیاد، درب را مطابق با سبک شرکت خود سفارشی کنید.

 

مقایسه ایمنی درب های اتوماتیک و دستی

بعد از بررسی تعدادی از ویژگی درب ها، بیان تفاوت ایمنی درب اتوماتیک و دستی راحت تر خواهد بود. این تفاوت ها ممکن است نوع درب مورد استفاده را مشخص کند. هم چنین نشان دهد کدام درب برای استفاده مناسب تر خواهد بود. بنابراین بهتر است در ادامه بیشتر به تفاوت ایمنی درب اتوماتیک و دستی توجه کنید.

تفاوت قفل های درب اتوماتیک و دستی

درب های اتوماتیک قفل برقی دارند که ضمن زیبایی، مستحکم هستند و برای هر نوع محل کاری مناسب می باشند. سیستم این قفل.ها قابلیت برنامه ریزی داشته و اجازه می دهد قوانین خاصی اعمال شود یا درب ها قفل شوند. به طور مثال اگر سرقتی صورت گیرد، می توان کنترل بیشتر، امنیت بیشتر و آرامش بسیار بیشتری را به سیستم اضافه کرد. در گذشته از قفل های ساده ای در درب های دستی استفاده میشد که به سادگی باز می شدند؛ اما امروزه قفل های قوی در این درب ها مورد استفاده قرار می گیرند که ایمنی آن ها را افزایش داده اند. همچنین می توان قفل های امنیتی شخصی سازی شده ای را که با نیازهای شما مطابقت دارند، به کار برد تا نگرانی های امنیتی شما رفع شوند. اما در هر صورت، قفل های درب اتوماتیک قدرت و ایمنی بیشتری دارند.

مقایسه باز و بسته شدن درب اتوماتیک و دستی

در مکان هایی که عبور و مرور زیاد باشد، درب های اتوماتیک یک ویژگی عالی برای تنظیم ترافیک به حساب می آیند؛ زیرا با باز و بسته شدن سریع و بدون نیرو رفت و آمد را راحت تر کرده اند. راحتی در جا به جا کردن درب ها هم مسئله نگرانی بابت گیر کردن درب های دستی را حل کرده است. اما درب های دستی در زمان هایی مانند بیرون آوردن خودرو از خانه خطرناک هستند و می توانند زمینه کافی برای ورود افراد متفرقه را فراهم کنند.

مقایسه ایمنی درب اتوماتیک و دستی از نظر جنس

درب های اتوماتیک معمولا از مواد بسیار مرغوبی تولید می شوند. برای مثال درب اتوماتیک شیشه ای به طور عمده از شیشه های ضد گلوله و نشکن ساخته شده و با ظاهری شیک و مدرن که دارد، در فضاهای تجاری یک انتخاب محبوب هستند. از طرفی دیگر درب های دستی در ساختار خود مواد مستحکمی مانند آهن دارند که به دوام آن ها منجر شده است؛ اما به مرور زمان، شرایط محیطی بر روی این درب ها تاثیر گذاشته و باعث پوسیده شدن آن ها می شوند.

قابلیت کنترل درب ها

می توان گفت درب های اتوماتیک جنبه کمک به امنیت دارند؛ زیرا این درب ها به نگهبانان فرصت می دهند تا ورودی های بیرونی را کنترل کنند. به طوری که با یک کلیک ساده یک افسر می تواند به ترافیک خاصی دسترسی داشته باشد. هم چنین ورود و خروج از این درب ها قابلیت کنترل داشته و نگهبان در صورت لزوم می تواند درب را مسدود کند.

جمع بندی

درب های اتوماتیک و دستی هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند که باعث می شود این درب ها در مکان های مد نظر مورد استفاده قرار بگیرند. با این حال تفاوت ایمنی درب اتوماتیک و دستی باعث می شود با دقت بیشتری این انتخاب انجام شود. مسئله امنیت و ایمنی در هر دو درب قابل بررسی است و به شما کمک می کند تصمیم درست را بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *