نکات مهم برای تعمیر درب پارکینگ در اصفهان

تعمیر درب پارکینگ در اصفهان

درب پارکینگ از حساسیت بالایی برخوردار است؛ زیرا چنانچه این درب به درستی کار نکند، امنیت خودروها و هم چنین کل ساختمان به خطر می افتد. بنابراین باید در هر ساعت از شبانه روز که متوجه مشکلی در درب پارکینگ ساختمان شدید، با یک تعمیرکار مجرب و حرفه ای تماس بگیرید. البته لازم است در ابتدا نکات مهم تعمیر درب پارکینگ در اصفهان را بررسی کنید تا بتوانید به موقع عکس العمل نشان دهید. در ادامه مقاله تعدادی از این نکات بیان می شوند تا اطلاعات کافی در اختیار شما قرار بگیرد.

تعمیرات درب پارکینگ

ابتدا بهتر است مشکلاتی که ممکن است برای درب پیش آید، بررسی و تعمیرات انجام شده برای رفع این مشکلات مورد بررسی قرار گیرند. سپس به سراغ نکات ظریف تر بروید.

تعمیر قطعات جانبی درب پارکینگ

باطری بک آپ، چشمی الکترونیک، قفل برقی، بازوی درب، موتور، ریموت، جک درب، لولا، خلاص کن درب اتوماتیک پارکینگ و … از قطعات جانبی در درب پارکینگ هستند. مشکل درب پارکینگ در هر یک از این قطعات با علامت هایی همراه است که توسط تعمیرکار شناسایی و سپس رفع می شود.

تعمیر موتور جک

اگر درب به درستی باز و بسته نشود، جک بازویی دچار مشکل شده است. یکی از مشکلاتی که در جک به وجود می آید، ایراد در موتور جک است. گاهی اوقات سیم های داخل موتور جک قطع می شوند. گاهی هم موتور داغ شده که ایراد از استاتور آن می باشد. علاوه بر این ها چنانچه موتور صدای بلندی را از خود ایحاد کند، مشکل مربوط به بلبرینگ خواهد بود؛ در این حالت بلبرینگ از حالت اصلی خود خارج شده و خشک می شود.
بعضی اوقات استاتور و روتور با یکدیگر اصطکاک پیدا می کنند و در این صورت باز هم جک صدای وحشتناکی ایجاد می کند. یکی دیگر از نکات مهم تعمیر درب پارکینگ در اصفهان مربوط به روتور است؛ باید پیچ بدنه مورد بررسی قرار بگیرد تا مشخص شود که روتور در جای مناسبی قرار گرفته است. اگر مشکل از محور کلید خلاص کن باشد، موتور درجا کار می کند یا اینکه کلید درون قفل گیر کرده است.

تعمیر ریموت

یکی از مشکلات رایج در ریموت کنترل درب پارکینگ تمام شدن باتری است؛ هم چنین ممکن است با آب برخورد کند یا اینکه زمین بخورد. علاوه بر این تداخل در فرکانس و ضعیف شدن باتری دیگر دیگر عامل خرابی ریموت هستند. به علاوه کثیف شدن چشمی درب می تواند عملکرد ریموت را دچار اختلال کند؛ بنابراین برای عملکرد مناسب ریموت هر مدتی یک بار چشمی را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید. به این ترتیب اگر هم جسمی مقابل چشمی باشد کنار می رود. در کنار تمام این موارد استفاده طولانی مدت از ریموت کنترل می تواند باعث شکسته شدن اجزای داخلی آن شود.

تعمیر درب پارکینگ

نکات مهمی که باید در تعمیر درب پارکینگ مدنظر باشند

  • چنانچه درب به درستی کار نکند یا اینکه به طور کلی خراب شده باشد، هرگز خود اقدام به تعمیر آن نکنید. از جمله نکات مهم تعمیر درب اتوماتیک پارکینگ در اصفهان این است که این کار باید به کارشناسان و متخصصان سپرده شود.
  • تعمیر شخصی باعث می شود به قسمت های حساس درب آسیب وارد شود. در این صورت ضمن هزینه تعمیر هزینه اضافی نیز به وجود می آید.
  • سعی کنید برای باز و بسته شدن درب غلتک ها و قسمت های متحرک را به خوبی تمیز کنید.
  • تعمیرکاران باید توجه کنند که هنگام تعمیر، در مسیر باز و بسته شدن درب یا حرکت غلتک ها هیچ مانعی نباشد. هم چنین موانع مسیر حرکت لنگه های درب بر روی ریل ها را بررسی کنید.
  • درب پارکینگ مدل های متفاوتی دارد. بنابراین باید تعمیر درب نیز با توجه به این مدل انجام شود. برای مثال برخی از درب ها عمودی باز و بسته می شوند که به نگهداری بیشتری احتیاج دارد و تعدادی افقی هستند. در درب های افقی حرکت لنگه ها بر روی ریل باید بررسی شود.
  • آن دسته از درب ها که چرخشی هستند سریع تر دچار استهلاک می شوند؛ بنابراین باید به چرخ دنده ها روغن صنعتی و گریس بزنید تا روان تر حرکت کنند. برای روغن کاری از قلمو یا وسیله ای نرم استفاده کنید.
  • اجزای مختلف به ویژه وسایل الکترونیکی نباید با اشیا تیز باز و بسته شوند. تعمیرکاران هنگام تعمیر باید از ابزارها و آچارهای مناسب برای باز و بسته کردن قسمت های درب استفاده کنند.
  • یکی دیگر از نکات مهم تعمیر درب اتوماتبک در اصفهان در باز و بسته شدن درب مورد توجه قرار می گیرد. اگر درب به سختی باز و بسته شود، یک پیچ گوشتی ساده برداشته و اتصالات پیج و مهره ها را بررسی کنید.
  • در قدم بعدی حرکت غلتک ها و مکان های قرارگیری آن ها را بررسی کنید. عمده ترین مشکلی که در درب پارکینگ ایجاد می شود مربوط به قرارگیری و حرکت نامناسب غلتک ها است.

جمع بندی

درب پارکینگ به عنوان حفاظی برای ماشین ها و کل ساختمان به حساب می آید. بنابراین باید در نگهداری و تعمیر آن حساسیت به خرج دهید. این کار باعث می شود امنیت خانه همیشه حفظ شود. نکات مهم تعمیر درب پارکینگ در اصفهان به تعمیرکار و حتی افراد غیر متخصص کمک می کنند تا درب دوام بیشتری داشته باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *