بررسی دلایل لرزش درب اتوماتیک شیشه ای

دلایل لرزش درب اتوماتیک شیشه ای

مزایایی که درب های اتوماتیک شیشه ای ارائه می دهند باعث استفاده گسترده آن ها در بیشتر مکان ها مانند هتل ها، بانک ها، اداره ها و حتی برخی منازل مسکونی شده است. با جایگزین شدن این نوع درب اتوماتیک در اصفهان به جای درب های سنتی، عبور و مرور به راحتی صورت می گیرد و دیگر هیچ نیازی به استفاده از نیروی دست نیست؛ اما مسئله ای که وجود دارد این است که انواع درب اتوماتیک شیشه ای بعد از مدتی به دلایل مختلف دچار لرزش می شوند که می تواند نگرانی های را به همراه داشته باشد. دلایل مختلفی این لرزش را ایجاد می کنند که در ادامه این مطلب موردبررسی قرار می گیرند.

لرزش درب اتوماتیک شیشه ای چیست؟

این که درب های برقی شیشه ای بعد از مدتی با اختلالاتی رو به رو شوند، امری کاملاً طبیعی است که البته از بروز برخی از این مشکلات می توان از همان ابتدا با نصب صحیح و به کارگیری قطعات باکیفیت و مرغوب جلوگیری کرد. یکی از مشکلات رایج مربوط به درب های شیشه ای، لرزش آن هاست که به علت وجود مشکل در هر یک از قطعات درب به وجود می آید. این مشکل می تواند صاحبان ساختمان ها را نگران کند؛ اما مسئله نگران کننده ای نیست و با انجام سرویس های دوره ای در بازه های زمانی مشخص می توان تا حدودی از بروز آن جلوگیری کرد.

دلایل لرزش درب اتوماتیک شیشه ای چیست؟

از جمله مهم ترین دلایلی که منجر به لرزش درب اتوماتیک شیشه ای در اصفهان می شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ارتفاع زیاد درب

سازنده درب های اتوماتیک شیشه ای باید توجه داشته باشند که جنس قطعات و شیشه درب باید با ابعاد آن متناسب باشد. برای مثال در صورت به کار بردن شیشه های نامرغوب و ضعیف در لت های بزرگ، شاهد لرزش درب در حین باز و بسته شدن خواهید بود. از این رو حتماً دقت کنید که لت ها و قطعات درب اتوماتیک با ابعاد و کاربری موردنظر تناسب داشته باشند.

فرسوده شدن هنگرهای پلاستیکی

یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث ایجاد لرزش در درب های اتوماتیک شیشه ای می شوند، فرسایش هنگرهای پلاستیکی است. با از دست رفتن کیفیت اولیه هنگرها و آسیب دیدن آن ها، لرزش درب اتوماتیک آغاز می شود. از طرفی پلاستیکی بودن جنس هنگرها به ویژه در شرایطی که دارای رطوبت و بخار هستند احتمال فرسایش را بالا می برد. در برخی مواقع در اثر خراب شدن صفحه مقطع مخصوص حرکت هنگرها این مشکل به وجود می آید که در صورت نیاز باید آن را تعویض کرد و یا گاهی با تمیز کردن مشکل برطرف می شود.

لرزش درب اتوماتیک شیشه ای

نصب غلط راهنمای کف

در صورتی که راهنمای کف به درستی نصب نشود برای مثال بیش ازحد شل یا سفت باشد، شیشه های درب در حین حرکت لرزش دارند و علاوه بر این صدای ناخوشایندی شنیده می شود.

عدم نصب صحیح تسمه

اگر تسمه درب خیلی شل بسته شده باشد یا خیلی سفت، لرزش درب اتفاق خواهد افتاد.

عدم تنظیم سرعت موتور

با تنظیم نبودن سرعت و قدرت موتور، لت ها به درستی در ریل جابه جا نمی شوند و به دنبال آن لرزش درب ها و سروصدا ایجاد خواهد شد. برنامه ای که برای تنظیم سرعت و قدرت موتور داده می شود باید با ابعاد درب و مشخصات تجهیزات آن متناسب باشد. در صورت ناهماهنگی لرزش درب اتفاق خواهد بود.

لرزش درب اتوماتیک چه عوارضی دارد؟

اگر درب شیشه ای اتوماتیک نصب شده دچار لرزش شد باید خیلی سریع برای تعمیر آن اقدام کنید در غیر این صورت مشکلات جدی تری بروز خواهد کرد که می تواند منجر به افزایش هزینه ها شود. زمانی که لرزش درب اتوماتیک شیشه ای آغاز شود دیگر لت ها به درستی روی ریل ها حرکت نمی کنند و صدای ناخوشایندی در هنگام باز و بسته شدن شنیده خواهد شد. در صورت عدم رفع مشکل و ادامه دار شدن لرزش، منبع تغذیه، موتور و بورد آسیب می بینند و طول عمر آن ها کاهش پیدا می کند. پس توصیه می شود که با مشاهده اولین لرزش درب از فردی متخصص بخواهید تا برای سرویس درب و رفع مشکل مراجعه کند.

جمع بندی

تمام وسایل الکترونیکی بعد از مدتی در اثر استهلاک با اختلالاتی رو به رو می شوند و درب شیشه ای اتوماتیک از این قاعده مستثنا نیست. لرزش درب در هنگام باز و بسته شدن یکی از مشکلات رایج این نوع درب هاست که می تواند ناشی از دلایل مختلف باشد. ما در بالا علت های لرزش را مورد بررسی قراردادیم و گفتیم که در صورت مشاهده این مشکل خیلی سریع برای رفع آن اقدام کنید؛ زیرا بی توجهی به این مسئله می تواند باعث بروز مشکلات جدی تر و افزایش هزینه های تعمیرات شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *