معرفی انواع اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای

انواع اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای

یکی از حوزه هایی که با پیشرفت فناوری در طول زمان دچار تغییر و تحول شد به صنعت تولید درب ها مربوط می شود. پیشرفت تکنولوژی باعث شد تا درب های اتوماتیک جایگزین درب های قدیمی شوند و تردد را برای افراد راحت تر کنند؛ به طوری که دیگر نیازی به استفاده از نیروی دست ها نباشد. یکی از درب های اتوماتیک پرکاربرد که بیشتر در مکان های عمومی مانند بیمارستان ها، هتل ها، بانک ها و یا ادارات مورد استفاده قرار می گیرند، نوع شیشه ای آن است. عمل باز و بسته شدن درب های اتوماتیک توسط اپراتورها انجام می شود که ما در این مقاله از پارسونیک قصد داریم تا انواع اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای را مورد بررسی قرار دهیم.

اپراتور درب شیشه ای چگونه کار می کند؟

هنگام راه اندازی درب اتوماتیک شیشه ای در اصفهان، مدارهای الکترونیکی و سنسورهایی روی آن نصب می کنند تا زمانی که شخص به درب نزدیک شود، به طور خودکار عمل باز و بسته شدن انجام گیرد. اپراتور درب شیشه ای در سه حالت قابلیت تنظیم شدن دارد. حالت اول مربوط به عملکرد اتوماتیک، حالت دوم برای توقف در حالت باز و حالت سوم برای توقف در حالت بسته است. امکان تنظیم زمان عملکرد درب در این سه حالت نیز وجود دارد. برای درب های اتوماتیکی که امنیت بالاتر مدنظر باشد لازم است تا تنظیمات اپراتور را متناسب با تشخیص چهره افراد انجام داد.

اجزای متعلق به اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای

به طور کلی به اجزایی که به صورت هماهنگ عملیات باز و بسته شدن درب ها را کنترل می کنند، اپراتور گفته می شود. با تنظیم اپراتور می توان عملکرد درب را به دلخواه کنترل کرد. قبل از معرفی انواع اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای بهتر است تا با اجزای تشکیل دهنده آ ن ها آشنا شوید. این اجزا عبارت اند از:

منبع تغذیه

باتری یا منبع تغذیه داخلی یکی از اجزای مهم برای درب های اتوماتیک شیشه ای هستند که با قطع شدن برق، انرژی موردنیاز برای باز و بسته شدن درب را فراهم می کنند. زمانی که جریان برق قطع شود، عملیات وصل شدن به باتری به صورت خودکار انجام می شود و با اتصال مجدد برق، باتری از مدار خارج خواهد شد. با این عملکرد دیگر هیچ نگرانی هنگام قطع شدن برق وجود ندارد.

موتور الکتریکی

اصلی ترین جزء اپراتور درب شیشه ای، موتور الکتریکی است که عملکردی چپ گرد یا راست گرد دارد و تنها یک لنگه از درب را می توانند باز و بسته کنند. توجه کنید که برای حرکت درب در کنار موتور به گیربکس یا جعبه دنده نیز نیاز است. وظیفه جعبه دنده تبدیل نیروی الکتریکی به نیروی مکانیکی است. در واقع زمانی که موتور شروع به کار کند، تسمه و به دنبال آن هنگرها به حرکت درمی آیند و حرکت لنگه های درب صورت می گیرد.

دستگاه Control box

دستگاه مرکزی کنترلر، مغز متفکر اپراتور درب شیشه ای اتوماتیک است که با برنامه ریزی و تنظیم کردن آن می توان حرکت لنگه های درب را کنترل کرد. کارشناس با توجه به نیاز مشتری عملکرد درب را برنامه ریزی می کند. تنظیماتی که می توان روی این برد الکترونیکی تنظیم کرد، شامل موارد زیر می شوند:

  • زمان بازماندن لنگه های درب
  • مقدار باز شوندگی درب ها
  • عملکرد کلیدها
  • نحوه اتصال به باتری در هنگام قطعی برق
  • سرعت حرکت لنگه های درب
  • سنسور درب اتوماتیک شیشه ای

برای تشخیص نزدیک شدن افراد به درب از سنسور مادون قرمز و سنسور ماکروویو استفاده می کنند. این سنسورها از بخش های گیرنده و فرستنده تشکیل شده اند که قادر به ارسال سیگنال های لازم برای باز و بسته شدن درب ها هستند. چشمی مادون قرمز با تشخیص فرد، اجازه بسته شدن درب با اشعه ماکروویو را نمی دهد یا اگر کسی به درب نزدیک نشود، درب را باز نمی کند.

اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای

بهترین اپراتور های درب اتوماتیک شیشه ای

در این قسمت دو نمونه از پرطرفدارترین اپراتورهای درب اتوماتیک شیشه ای را معرفی می کنیم:

اپراتور کابا برای درب برقی شیشه ای

در اپراتور کابا از موتور دانکر آلمان استفاده شده است که یک موتور 24 ولتی از نوع DC است. این اپراتور به راحتی در بازه دمایی -15 تا +50 درجه سانتی گراد کار می کند. از دیگر قابلیت های اپراتور کابا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای قفل الکترومکانیکال
  • دارای کلید برای تعیین وضعیت
  • به سیستم BMS متصل می شود.
  • به منظور رفع خطای خودکار دارای یک کی پنل دیجیتال است.

اپراتور لابل

اپراتور لابل برای درب شیشه ای اتوماتیک، ساخت کشور ایتالیاست که از مشخصات زیر برخوردار است:

  • موتور این اپراتور از برند دانکر آلمان است که یک موتور 24 ولتی از نوع DC است.
  • این نوع اپراتور، درب هایی با وزن 200 کیلوگرم را تحمل می کند.
  • از سیستم اعلام حریق و توانایی اتصال به BMS برخوردار است.
  • محدودیتی برای تردد ندارد.
  • مجهز به کلید تعیین وضعیت

خرید اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای از پارسونیک

پارسونیک یکی از فروشگاه های فعال در زمینه درب های اتوماتیک است که در عرضه انواع اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای نیز فعالیت دارد. درب های شیشه ای پارسونیک با بهترین اپراتورها ازنظر عملکرد و طول عمر در اختیار مشتری قرار می گیرند. در صورتی که قصد خرید درب شیشه ای اتوماتیک را دارید توصیه می کنیم تا با مشاورین پارسونیک تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. بسته به موارد موردنظر خود و پارامترهای مختلف، متخصصان پارسونیک بهترین اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای را به شما معرفی خواهند کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *