سیستم کنترل تردد هوشمند و کاربردهای آن

درباره سیستم کنترل تردد

امروزه پیشرفت تکنولوژی تنها به صنعت یا زمینه خاصی از علم مربوط نمی شود و ما شاهد این پیشرفت در همه حوزه ها هستیم. بحث امنیت مکان های مختلف مانند خانه های مسکونی، مجتمع های تجاری، فروشگاه ها و موارد بسیار دیگر همواره اهمیت داشته و یکی از مهم ترین حوزه هایی است که با پیشرفت فناوری همراه بوده است. در طول این سال ها وسایل مختلفی به منظور برقراری امنیت بیشتر به بازار عرضه شده اند. یکی از این وسایل، دستگاه کنترل تردد است که در ورودی ساختمان ها به منظور افزایش امنیت مورداستفاده قرار می گیرند. شما می توانید برای خرید سیستم کنترل تردد با مشاورین گروه پارسونیک تماس بگیرید و از آن ها کمک بخواهید.

سیستم کنترل تردد چیست؟

مدیریت و کنترل ورود و خروج افراد به یک ساختمان با کمک وسیله ای به نام سیستم کنترل تردد امکان پذیر است. در واقع با کمک این سیستم که یک مجموعه ای سخت افزاری و نرم افزاری را شامل می شود، می توان اجازه ورود افراد به یک منطقه یا محوطه خاص از ساختمان را داد. با کمک این تجهیزات می توان از ورود افراد غیرمجاز به یک مکان جلوگیری کرد و در نتیجه امنیت بیشتری را برای محل موردنظر فراهم کرد. این دستگاه ها با بررسی اطلاعاتی مانند اسکن بیومتریک، شماره شناسایی شخصی، گذرواژه و هر عامل اعتباری دیگری وظیفه کنترل تردد به صورت هوشمند و تأیید هویت اشخاص را به عهده دارد. زمانی که این دستگاه کد شناسایی مربوطه را تأیید کند با صادر شدن سیگنال، قفل ورودی بازخواهد شد.

نحوه کار کردن اکسس کنترل تردد

یک دستگاه قفل الکترونیکی با سیستم های کنترل تردد همراه هستند و می توان آن ها را روی هر درب ورودی که نیاز باشد مانند درب اصلی یا درب های دیگر داخل ساختمان نصب کرد. این دستگاه بسته به سیستم برنامه ریزی شده ای که دارد یا با یک گذرواژه یا با یک کارت هوشمند کار می کند. با کشیدن کارت در محل مخصوص، وارد کردن گذرواژه صحیح یا اسکن چهره فرد، قفل در بازخواهد شد. برای این که  اکسس کنترل تردد بتواند عملیات باز کردن درب را به صورت هوشمند انجام دهد با یک دستگاه کنترلر همراه شده است که از یک نرم افزار مخصوص استفاده می کند. اجراشدن این نرم افزار روی سرور صورت می گیرد. اگر نیاز باشد یک سیستم کنترل تردد می تواند با آلارم یا سیستم های ویدئویی همراه شود تا از ورود افراد مختلف به ساختمان فیلم داشته باشید و در صورت نیاز آلارم مربوطه فعال شود.

معرفی انواع سیستم کنترل تردد

سیستم های کنترل تردد در دو نوع تردد افراد و تردد خودروها دسته بندی می شوند که هر یک از آن ها خود در دسته بندی های دیگری قرار می گیرند.

سیستم کنترل تردد افراد

دستگاه کنترل تردد افراد می تواند در سه مدل زیر مورداستفاده قرار گیرد:

کنترل تردد با رمز عبور

در این دستگاه ها هر کس با در دست داشتن یک شماره PIN یا رمز، اجازه دسترسی به محل موردنظر را دارد. این روش همانند روش دسترسی به حساب های آنلاین مانند ایمیل است و بیشتر در دستگاه های مخصوص حضور و غیاب مورداستفاده قرار می گیرد. توجه کنید که با فراموش کردن رمز عبور، اجازه دسترسی به محل را ندارید و باید مشکل را پیگیری کنید و مسئله ی دیگری که وجود دارد، هک شدن گذرواژه ها توسط افراد غیر معتبر است که می تواند اجازه ورود افراد غیرمجاز را به راحتی فراهم کند. این نوع سیستم کنترل تردد برای شرکت های کوچک مناسب خواهد بود و برای سازمان های بزرگ توصیه نمی شود.

کنترل تردد با کارت هوشمند

در این نوع سیستم ها از یک کارت خوان استفاده می شود تا کاربر با قرار دادن کارت مخصوص به خود یا کشیدن آن اجازه دسترسی به محل را داشته باشد. در این حالت دیگر نیازی به استفاده از کلید نیست. برای برخی سازمان ها و همین طور اتاق های هتل از این نوع سیستم استفاده می کنند.

کنترل تردد بیومتریک

در این روش از تشخیص اثرانگشت یا شناسایی چهره فرد به منظور اجازه دسترسی استفاده می کنند. این نوع سیستم نسبت به روش قبلی ایمنی بیشتری را فراهم می کند زیرا اثرانگشت و چهره هر فرد مختص به خود اوست و احتمال هک شدن توسط افراد غیرمجاز را به حداقل می رساند. پیشرفته ترین دستگاه های کنترل تردد بیومتریک بر اساس اسکن شبکیه یا عنبیه چشم کار می کنند که بیشترین امنیت را برای مکان موردنظر نسبت به دستگاه های کارتی یا رمزی فراهم خواهند کرد.

سیستم کنترل تردد

دستگاه اکسس کنترل تردد وسایل نقلیه

این دستگاه طبق مراحل زیر عمل می کند تا ورود و خروج خودروها به محل موردنظر تحت کنترل باشد:

  • وسیله نقلیه به منطقه موردنظر وارد می شود.
  • تصویر پلاک خودرو توسط دوربین ضبط خواهد شد.
  • تصویر از دوربین به دستگاه کنترل کننده ارسال می شود.
  • کنترلر لیست موردنظر را بررسی می کند و دستور را برای مانع صادر می کند.
  • مانع طبق دستور کنترلر عملیات باز و بسته شدن را اجرا خواهد کرد.

خرید دستگاه کنترل تردد از فروشگاه پارسونیک

فروشگاه پارسونیک تمام تلاش خود را برای افزایش امنیت ساختمان های مختلف از طریق تولید و نصب انواع درب اتوماتیک در اصفهان تا دستگاه های کنترل تردد در این سال ها به کار گرفته است تا مشتریان به حداکثر رضایت ممکن برسند. اگر شما برای محل موردنظر خود نیاز به دستگاه کنترل تردد دارید، می توانید با مشاورین پارسونیک تماس بگیرید و از آن ها بخواهید تا شما را دراین باره راهنمایی کنند. مشاوران با بررسی محل موردنظر، تعداد افراد در رفت و آمد، میزان امنیت موردنیاز و پارامترهای دیگر بهترین سیستم کنترل تردد را به شما پیشنهاد خواهند داد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *