بررسی نقش درب اتوماتیک در کاهش مصرف انرژی

نقش درب اتوماتیک در کاهش مصرف انرژی

چگونگی کاربرد و نقش درب اتوماتیک در کاهش مصرف انرژی در ایران:

در ایران سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون بشکه نفت جهت رفع نیازهای گرمایشی و سرمایشی مورد مصرف واقع شده که در صورت ۱۰% مصرف بهینه در  سال مبلغی برابر با ۲۰ میلیون بشکه نفت که به عبارتی با حساب هربشکه ۵۲ دلار وهر دلار ۴۰۰۰ تومان معادل ۴۰۰ هزار میلیارد تومان می شود.
با روند بالای مصرف بیهوده و اتلاف انرژی هولناک در ایران و بی توجهی به هدر رفت این نعمت بزرگ و عدم چاره اندیشی درست و به موقع، شاید می شود اظهار کرد ما بیش از مصرف کلی در حال اصراف منابع انرژی هستیم.
در هر صورت با به کارگیری نادرست اقتصاد تک محصولی و مصرف بی رویه آن در کشور، نیازمند به تلاشی عمومی برای افزایش بهینه سازی مصرف سوخت هستیم.

کاربرد و نقش درب اتوماتیک در کاهش مصرف انرژی

نقش درب اتوماتیک در کاهش مصرف انرژی:

در باور عمومی وجود درب اتوماتیک در اصفهان امری هزینه بر تلقی می شود، در صورتی که این گونه درب ها بسیار از نظر اقتصادی به صرفه بوده و نقش بسزایی در پایین آوردن هزینه ها دارد که این کار جز با ماندگاری بالا در عین کاهش مصرف انرژی به دست نمی آید. درب اتوماتیک فقط در صورت تردد باز شده و پس از آن سریع بسته می شوند و این سرعت عمل نقش درب اتوماتیک در کاهش مصرف انرژی است .
در کل، اختلاف فشار هوا بین فضای داخل و خارج سبب اتلاف انرژی فراوانی خواهد شد. مثلا در زمستان ها به دلیل پایین تر بودن چگالی هوای گرم در داخل اماکن، با باز شدن درب ها، هوای سرد که البته چگال تر نیز هست وارد محیط می شود و در لایه زیرین هوای گرم می ایستد، در این حالت با افت دما در محیط داخل، نیاز به تولید انرژی بیش تر برای گرمایش هوای سرد ورودی حاصل می شود، و عکس آن نیز در تابستان حادث می شود. به نحوی که یک ساختمان اداری عظیم با درب اتوماتیک معمولی میزان جابه جایی هوا در بین دو محیط بیش از ۹۰۰ متر مکعب در دقیقه است.
نقش درب اتوماتیک در کاهش مصرف انرژی توجه به این مقدار تبادل هواست.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *