سایبان برقی و کاربردهای آن

سایبان برقی و کاربردهای آن

سایبان های برقی نمونه جدید و آپدیت شده سایبان های دستی هستند که کارایی گسترده و درعین حال ساده ای دارند. این سایبان ها امکان باز و بسته کردن به صورت اتوماتیک و بدون دخالت دست را دارند، از همین رو از آن ها در موارد مختلف استفاده می شود. ظاهر این سایبان ها نیز به مراتب ساده تر و زیباتر از مدل های قدیمی بوده و به همین دلیل با استقبال بیشتری رو به رو شده است. در ادامه قصد داریم شما را با انواع سایبان برفی و کاربردهای آن آشنا کنیم تا شما بتوانید محصول مورد نیاز خود را از بین آن ها انتخاب کنید.

سایبان برقی چیست؟

در ابتدا لازم است تا یک تعریف کلی برای سایبان برقی ارائه دهیم تا آشنایی کاملی با آن ها کسب کنید. سایبان برقی در واقع یک سیستم متشکل از سازه ها و یک پوشش متحرک است که توسط یک موتور برقی می توان آن را در وضعیت های دلخواه مختلف قرار داد. این سایه بان ها می توانند به صورت تاشو و یا متصل به دیوار بالای درب یا پنجره و حتی به صورت چتری باشند که در تمام مدل ها، عملکرد مشابهی دارند.

انواع سایبان برقی

امروزه به دلیل کاربرد گسترده سایبان های برقی، تنوع زیادی در ساخت آن ها به وجود آمده است که هرکدام کاربردها و ویژگی های منحصربه فرد خود را دارند. در این قسمت قصد داریم تا با پرکاربردترین مدل های سایبان برقی بیشتر آشنا شویم.

سایبان کالسکه ای

این مدل سایبان ظاهری به حالت ربع دایره و کلاسیک داشته و به نام کروک نیز شناخته می شود. بیشترین کاربرد این مدل سایبان برای مغازه ها و محیط های این چنینی است. سایبان های کالسکه ای معمولا توسط متریالهای مختلف مانند پلی استر و روکش پی وی سی و پارچه در طرح ها و رنگ های مختلف ساخته می شوند. بازوهای جانبی در این سایبان به یک موتور متصل هستند و از این طریق باز و بسته می شوند. قیمت به صرفه و مناسب این محصولات یکی از اصلی ترین ویژگی های آن ها به شمار می رود.

سایبان برقی دوطرفه

یکی از محبوب ترین و درعین حال باکیفیت ترین سایبان های برقی موجود در بازار ایران، سایبان های دوطرفه هستند. این سایبان ها به صورت قرینه از دو طرف باز می شوند و شما می توانید هر زمان به صورت دلخواه یکی از طرفین را ببندید. این سایبان ها دارای سازه آلومینیومی بسیار سبکی هستند و همچنین پوشش شیک و زیبایی دارند. ازجمله ویژگی های این محصولات می توان به استحکام و طول عمر بالای آن ها اشاره کرد که در برابر شرایط جوی متغیر و ناپایدار نیز مقاومت بالایی از خود نشان می دهند. شما می توانید زاویه این سایبان را مطابق با زاویه تابش خورشید تنظیم کرده و همچنین در صورت نیاز سیستم سرمایشی یا گرمایشی بر روی آن نصب کنید.

سایبان چتری

سایبان های چتری بر روی یک پایه قرارگرفته و می توانند سطح محدودی را پوشش دهند. پس اگر قصد دارید تا سطح وسیعی را با کمک آن ها پوشش دهید، نیاز به چند عدد از این محصولات دارید. درصورتی که قصد دارید از این محصولات استفاده کنید، باید به میزان وزش باد در منطقه خود توجه ویژه ای داشته باشید، چراکه سایبان چتری برای حفاظت در برابر باران و نور خورشید بوده در شرایط بادی چندان کاربردی ندارد.
پایه این سایبان را می توان در زمین های شنی و یا ماسه ای نیز فرو برد و از آن استفاده کرد. شما می توانید به راحتی از این سایبان های برقی در کنار دریا، ویلاها، استخر، بالکن، کافی شاپ ها، رستوران ها و … استفاده کنید. در ساخت سایبان های چتری معمولا از پارچه های برزنتی نیز استفاده می شود.

سایبان برقی زنجیری

این سایبان ها به دلیل ساختارشان مناسب استفاده در اماکن بادگیر و طوفان های شدید هستند و دارای دو بازوی اصلی هستند که درون آن ها از زنجیر استفاده شده است. همین موضوع باعث استحکام بیشتر این محصولات شده است.

سایبان باکسی

این مدل سایبان نیز کاربرد گسترده ای در مکان های مختلف دارد. در طراحی این سایبان برقی، یک باکس متصل به دیوار وجود دارد، به همین دلیل هنگام جمع شدن به راحتی درون این باکس قرار می گیرد. این موضوع باعث شده تا ضمن اشغال فضای محدود، سایبان طول عمر زیادی نیز داشته باشد.

سایبان فنری بازویی

این سایبان ها دارای دو بازوی اصلی در ساخت خود می باشند که داخل آن ها از فنر استفاده شده است. این فنرها وظیفه باز و بسته کردن سایبان را دارند، به همین دلیل به راحتی می توان از این محصولات استفاده نمود.

سایبان شید

یکی دیگر از مدل های سایبان برقی که می توان آن را به عنوان پرده در داخل خانه ها نیز مورداستفاده قرار داد، سایبان شید است. این مدل سایبان به راحتی توسط ریموت کنترل باز و بسته شده و استفاده ساده ای دارد. این سایبان را به عنوان شید رول، پرده برقی، پرده اتوماتیک و … نیز می شناسند. از این محصول می توان به عنوان یک سایبان برقی پشت ویترین مغازه ها و محیط های تجاری نیز استفاده نمود.

انواع سایبان برقی

مزایای استفاده از سایبان برقی

حال که در قسمت های قبلی به صورت کامل با انواع سایبان های برقی و مدل های پرکاربرد در این زمینه آشنا شدیم، لازم است تا درباره مزایای استفاده از این محصولات نیز اطلاعاتی به دست آوریم. در همین راستا قصد داریم تا به معرفی چند نمونه از اصلی ترین مزایای به کار بردن سایبان های برقی بپردازیم.

  • تنوع بالای این محصولات بر اساس نیاز و کاربرد مدنظر شما
  • پوشش دهی کامل در برابر آفتاب و شرایط جوی مختلف
  • امکان انتخاب رنگ با توجه به دکوراسیون و نمای ساختمان
  • قابلیت طراحی تتا عرض بیشتر از 5 متر
  • مقاومت بالای پارچه به کاربرده در برابر آب، آتش، پوسیدگی و …
  • وزن بسیار سبک به علت استفاده از متریال آلومینیومی
  • امکان چاپ لگو یا تبلیغات موردنظر برای محیط های تجاری
  • استفاده راحت توسط ریموت کنترل و عدم نیاز به نیروی مکانیکی
  • امکان نورپردازی با سیستم های نوری مختلف
  • امکان کنترل شیب
  • نصب سریع و راحت در مکان های مختلف

سایبان برقی چه کاربردهایی دارد؟

بعد از آشنایی با انواع سایبان برقی و همچنین مزایای استفاده از این محصولات، حال نوبت به آشنایی با سایبان برقی و کاربردهای آن می رسد تا شما بتوانید بهترین استفاده را از این محصولات ببرید. تنوع بالای موجود در بین سایبان های برقی، باعث شده تا این محصولات کاربرد بسیار گسترده ای داشته باشند.

  • یکی از اصلی ترین کاربردهای این سایبان ها برای انواع مغازه است.
  • استفاده در کافی شاپ ها و رستوران های روباز نیز از دیگر کاربردهای این سایبان ها محسوب می شود.
  • از سایبان های برقی برای استخرهای روباز نیز استفاده می شود.
  • استفاده در پارکینگ ها نیز از دیگر کاربردهای سایبان های برقی است.
  • از مدل های کوچک تر این محصولات برای پنجره های مکان های مختلف نیز استفاده می شود.

عوامل مؤثر بر قیمت سایبان برقی

هنگام خرید سایبان های برقی، علاوه بر دانستن کاربرد این محصولات و آشنایی با انواعشان، قیمت تمام شده آن ها نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. لازم به ذکر است که همانند کاربردهای متنوع، این محصولات قیمت های مختلفی نیز دارند. به صورت کلی می توانیم ادعا کنیم که عوامل مختلفی وجود دارند که بر روی قیمت تمام شده این محصولات تأثیر می گذارند. در ادامه به معرفی چند نمونه از مهم ترین عوامل مؤثر در این زمینه می پردازیم.

اگر منزل شما، حیاط  یا تراس بزرگی دارد که می توانید میز و صندلی کوچکی داخل آن قرار دهید، بهتر است از سایبان برقی استفاده کنید تا لذت استفاده از فضای باز و خوردن یک فنجان چای و قهوه و یک عصرانه دلچسب را در روز، بچشید. سایبان برقی به شما امکان انتخاب می دهد. برای مثال شاید دوست داشته باشید که از آفتاب لذت ببرید. با کمک ریموت می توانید سایبان برقی را جمع کرده و نور و گرما را احساس کنید. در برخی موارد ممکن است آفتاب شدید، مانع استفاده از هوای تازه شود. مثلا ساعت های ۱۲ تا ۴ عصر شدیدترین اشعه های خورشیدی به سمت شما می آیند. در این حالت می توانید با کمک سایبان برقی، در تراس یا حیاط خانه، استراحت کنید و از همه ساعات روز، بهترین استفاده را کنید.

جنس پارچه

در ساخت سایبان های برقی، معمولا از پارچه های مختلفی استفاده می شود که قیمت آن ها با یکدیگر متفاوت است. همین امر باعث می شود تا قیمت تمام شده این محصولات نسبت به نوع پارچه ای که در ساخت آن ها به کاربرده شده است، قیمت متفاوتی داشته باشند.

نوع سایبان برقی

در قسمت های قبلی به صورت کامل با انواع سایبان های برقی آشنا شدیم. یکی دیگر از عواملی که می تواند بر روی قیمت تمام شده این محصولات تأثیر بگذارد، نوع سایبان انتخابی شماست.

هزینه نصب و اجرا

افراد مختلفی در زمینه نصب و اجرای این محصولات فعالیت دارند. شرکتهای مختلف در این زمینه، خدمات خود را در ازای هزینه های مختلف به مشتریان خود ارائه می دهند. پس می توان عامل مؤثر دیگر در این زمینه را هزینه نصب و اجرای آن ها دانست.

کیفیت متریال به کار رفته در ساخت

علاوه بر پارچه، متریال و سازه های مختلفی در ساخت این سایبان ها به کاربرده می شوند. کیفیت این متریال ها و بخش های مختلف سایبان ها، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و می تواند تا حد زیادی بر روی طول عمر این محصولات تأثیر بگذارد. بدیهی است که هر اندازه کیفیت این محصولات بیشتر باشد، قیمت تمام شده آن ها نیز بیشتر خواهد بود.

از سایبان برقی در کجاها می توان استفاده کرد؟

سایبان ها فقط مخصوص تراس ها و حیاط خانه ها نیستند. بهترین گزینه برای استراحت شناگران در استخرهای روبازی که در مجموعه های ورزشی و خانگی هستند، استفاده از سایبان برقی است.

سایبان برقی در پارکینگ های بدون سرپوش، جهت جلوگیری از تابش نور خورشید به صورت مستقیم و از بین رفتن رنگ ماشین به مرور زمان، مورد استفاده قرار می گیرد. در این صورت دیگر خبری از گرمای شدید در داخل ماشین نخواهد بود.

مغازه دارانی که در روز، زمان زیادی آفتاب به ویترینشان می تابد، علاوه بر ورود گرما به داخل، جلب توجه مشتری را نیز از دست می دهند. مشتری دید مناسبی نسبت به اجناس پشت ویترین ندارد به همین دلیل ممکن است خیلی ساده و راحت از کنار اجناس شیک و با ارزش شما رد شود. سایبان برقی به مغازه داران این امکان را می دهد که اجناس پشت ویترین خود را به بهترین شکل، در معرض دید مشتری قرار دهند .

سایبان برقی انواع گوناگونی دارد. سایبان اتوماتیک، سایبان متحرک و سایبان چتری از انواع سایبان برقی هستند.

سایبان چتری یکی از بهترین گزینه ها برای فضای بیرونی است. قیمت سایبان چتری با توجه به امکانات این سایبان، متفاوت است.

سایبان های متحرک را در هر جایی می توان نصب کرد.  کنار استخر، محوطه باز رستوران ها و هتل ها، روی تراس ها و داخل محوطه باغ و …

سایبان ها علاوه بر کاربردی که در جلوگیری از نور آفتاب دارند، می توانند از ریزش باران در بخش های سایبان شده هم جلوگیری کنند. اگر شما هم علاقه زیادی به استفاده از سایبان برقی دارید و دوست دارید لذت خوردن صبحانه زیر این سایبان ها را از دست ندهید، با تیم مشاوره ما تماس بگیرید تا  بهترین سایبان های برقی که از لحاظ  قیمت، مقرون به صرفه و از نظر کیفیت در میان اجناس دیگر برتری دارند، آشنایی پیدا کنید.

جمع بندی

امروزه استفاده از سایبان های برقی برای اماکن مختلف بسیار رایج شده و این محصولات تا حد زیادی جای سایبان های قدیمی و دستی را گرفته اند. استفاده از این سایبان ها بسیار ساده بوده و توسط ریموت کنترل بدون نیاز به نیروی مکانیکی باز و بسته می شوند. در قسمت های قبلی به صورت کامل با سایبان برقی و کاربردهای آن آشنا شدیم تا شما بتوانید به راحتی با توجه به کاربرد موردنظرتان، اقدام به خرید مدل مناسب کنید. برای خرید سایبان برقی و محصولات مشابه، لازم است به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید تا بتوانید به محصولات باکیفیت دسترسی داشته باشید. فروشگاه پارسونیک ارائه دهنده باکیفیت ترین انواع درب برقی در اصفهان میباشد که شما می توانید محصولات موردنیازتان را به راحتی از آن خریداری کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *