بررسی انواع کرکره برقی پنجره و بالکن

کرکره-برقی-پنجره

مدتی است که استفاده از کرکره های برقی برای درب های پارکینگ در مجتمع های مسکونی، مراکز خرید، مراکز اداری و … استفاده می شود. در کنار این درب های کرکره ای، جدیدا استفاده از کرکره برقی پنجره نیز بسیار رایج شده است. در سال های گذشته که تجهیزات کافی برای اتوماتیک شدن این اقدامات وجود نداشت همه این کارها به صورت دستی انجام می شدند؛ اما امروزه استفاده از این تجهیزات زندگی را به مراتب ساده تر کرده است. در ادامه بیشتر با انواع کرکره برقی پنجره آشنا می شویم تا شما نیز بتوانید از مزیت های این نوع کرکره بهره مند شوید.

کرکره برقی پنجره

مدت زمان زیادی از ورود این کرکره ها به بازار فروش نگذشته است؛ اما در همین مدت نیز این محصولات توانسته اند تا به محبوبیت بسیار زیادی دست پیدا کنند و جایگاه ویژه ای را در بازار به خود اختصاص دهند. امروزه با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی، استفاده از درب اتوماتیک در اصفهان و پنجره برقی در ساختمان های مسکونی نیز رواج پیدا کرده است. استفاده از این تجهیزات مزایای زیادی به دنبال دارد که باعث می شود افراد نیز به سمت آن ها متمایل شوند.
استفاده از کرکره برقی پنجره در ابتدا در شهرهای شمالی و ویلاهای موجود در همان حوالی رایج شد، اما پس از مدتی استفاده از این مدل کرکره ها به سایر شهرها نیز منتقل شد.

انواع کرکره برقی پنجره

معرفی انواع کرکره برقی پنجره و بالکن

کرکره برقی پنجره را به روش ها و شیوه های مختلف می توان دسته بندی نمود. یکی از مدل های شیوه های دسته بندی برای این محصولات، بر اساس جنس کرکره است. در این صورت می توانیم بگوییم که کرکره های پنجره در سه دسته اساسی قرار می گیرند.

  • کرکره پنجره آلومینیومی
  • کرکره پنجره فولادی
  • کرکره پنجره پلی کربنات یا شفاف

کرکره های فولادی یا آلومینیومی بیشتر برای ویلاها و یا ساختمان هایی که میزان تردد در آن ها کمتر است یا در نزدیکی یک مکان پر سر و صدا قرار دارند استفاده می شوند. کرکره های فولادی به صورت فولادی و تک پل یا دو پل ساخته شده و مورداستفاده قرار می گیرند. کرکره ها شقاق حالت شیشه ای دارند و به هیچ عنوان مانع ورود نور به داخل ساختمان نمی شوند. به همین دلیل در اغلب ساختمان های مسکونی از این مدل استفاده می شود تا در زمان بسته بودن کرکره نیز میزان نور موردنیاز ساختمان تأمین شود.

مزایای استفاده از کرکره برقی پنجره

در قسمت های قبلی با انواع برقی پنجره آشنا شدیم. بدیهی است که به کار بردن این کرکره ها در ساختار پنجره، مزایایی به دنبال دارد. در این بخش قصد داریم تا به معرفی اصلی ترین مزایای به کار بردن این کرکره ها بپردازیم.

بهبود امنیت ساختمان

یکی از اصلی ترین مزایای استفاده از این کرکره ها که به نوعی می تواند یکی از اهداف در این راستا نیز شمرده شود، بهبود امنیت ساختمان به خصوص در ساختمان های ویلایی است.

صرفه جوی در مصرف انرژی

کرکره برقی پنجره به نوعی مانند یک عایق حرارتی عمل کرده و اجازه خروج انرژی گرمایی و سرمایی را از داخل ساختمان نمی دهد.

عدم نفوذ گرد و غبار به داخل ساختمان

از دیگر مزایای استفاده از این کرکره ها، عدم نفوذ گرد و غبار به داخل ساختمان است. به همین دلیل نصب این کرکره ها برای ویلاهایی که میزان تردد در آن ها پایین بوده، بسیار مناسب است و توصیه می شود.

کنترل از راه دور

کرکره های برقی پنجره قابلیت ریموت و کنترل از راه دور را دارند، به همین دلیل باز و بسته کردن آن ها به سادگی و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود.
از دیگر مزایای متعدد این کرکره های برقی می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد.

  • زیباسازی نمای ساختمان
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت و اکسید شدن
  • باز و بسته شدن بدون صدا
  • امکان دیده شدن فضای بیرون در صورت استفاده از مدل های شفاف
  • امکان نصب کرکره در مساحت های بالا
  • امکان تنظیم نور ورودی به داخل ساختمان
  • امکان سفارش کرکره برقی پنجره در رنگ دلخواه
  • عایق صوتی برای برگزاری مهمانی ها و جشن های بزرگ

کرکره برقی پنجره و بالکن

موارد کاربرد کرکره برقی پنجره ای

با توضیحات ارائه شده شاید برایتان سؤال شود که کرکره برقی پنجره با این میزان از مزایا، چه کاربردهایی داشته و در چه مواردی از آن استفاده می شود. به صورت کلی این مدل از کرکره های برقی موارد استفاده گوناگونی دارند که لازم است درباره آن ها آگاهی کافی داشته باشید. در کشور ما برای اماکن مختلفی مانند کارخانه ها، محیط های اداری و … معمولا از این مدل کرکره های برقی استفاده می شود. این موضوع به دلیل برقراری امنیت بوده و برای بالا بردن سطح ایمنی این محیط ها، اغلب از این کرکره ها استفاده می شود.
از طرف دیگر برای خانه های بزرگ و اغلب ویلاها نیز از این کرکره ها استفاده می شود. معمولا ویلاها در خارج از شهر و مناطق با میزان امنیت کمتر ساخته می شود؛ از این رو با نصب این کرکره ها می توانید به ارتقای سطح ایمنی ویلای خود کمک کنید. همچنین با استفاده از این کرکره ها می توانید زیبایی نمای ساختمان ویلای خود را نیز ارتقا دهید.
میدانیم که یکی از ویژگی های این کرکره ها این است که به عنوان عایق صوت عمل می کنند، پس اگر ساختمان شما نزدیک اتوبان، بزرگراه یا به صورت کلی در مناطق پر سر و صدا قرار گرفته است، می توانید از این تجهیزات استفاده کرده و مانع از ورود سر و صدای اضافی به داخل شوید. در مناطق بسیار سردسیر یا بسیار گرمسیر نیز معمولا از این کرکره ها استفاده می شود تا مانع از هدر رفتن دمای داخل ساختمان شوند؛ چراکه عایق حرارتی نیز از دیگر ویژگی های این مدل درب ها ب شمار می رود.

کرکره برقی پنجره پلی کربنات

اگر به دنبال یک کرکره برقی برای پنجره های ساختمان خود هستید که مانع از دید بیرون از ساختمان نشود، پیشنهاد می کنیم که به سراغ مدل پلی کربنات یا شفاف بروید. این کرکره های شفاف قابلیت سفارش در رنگ های مختلف را دارند و شما می توانید بسته به سلیقه خود و متناسب با نمای ساختمانتان، رنگ موردنظرتان را انتخاب کنید. لازم به ذکر است در مدل های رنگی تنها چهار تیغه بالایی قابلیت رنگ گیری دارند و باقی تیغه ها باید به صورت شفاف باشند تا بتوانند نور را از خود عبور دهند.
از دیگر ویژگی های این تیغه ها می توان به ضد حریق بودن و استحکام کششی بسیار بالا اشاره کرد. تیغه های پلی کربنات مقاومت بالاتری نسبت به تیغه های آلومینیومی دارند و از این نظر می توانند کارایی بهتر و مناسب تری نیز داشته باشند. این تیغه ها در برابر زنگ زدگی نیز مقاومت بالایی دارند و به زودی دچار فرسودگی نمی شوند. جلوگیری از ورود اشعه یو وی به داخل ساختمان نیز از دیگر ویژگی های این محصولات به شمار می رود که باعث محبوبیت بالای آن ها در بین مردم شده است.

موتور مناسب برای کرکره برقی پنجره ای

میدانیم که موتورهای مختلفی برای کرکره های برقی به کاربرده می شوند. موتور توبلار، موتور ساید و … از انواع موتورهای قابل استفاده در این زمینه هستند. کرکره برقی پنجره ای در طول روز ممکن است به تعداد محدودی باز و بسته شود. از همین رو این مدل کرکره به موتوری نیاز دارد که قابلیت این کار را داشته باشد. همین امر باعث شده تا موتور تیوبلار انتخاب مناسب تری برای این کرکره ها باشد. موتورهای تیوبلار حدود 15 درصد ارزان تر از موتورهای ساید هستند؛ اما در این زمینه می توانند عملکرد بهتر و مناسب تری داشته باشند.
نکته دیگری که باید در راستای انتخاب یک موتور مناسب در نظر داشته باشید، اشغال فضای محدود است. معمولا برای کرکره برقی پنجره، باید به سراغ موتوری بروید که فضای کمتری برای نصب نیاز دارد. موتور تیوبلار در این زمینه می تواند گزینه مناسبی باشد. به صورت کلی انتخاب موتور مناسب نیاز به تجربه و تخصص کافی دارد، به همین دلیل توصیه می کنیم که با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید.

خرید کرکره برقی پنجره ای

در هنگام خرید کرکره برقی پنجره و تمام متعلقات این وسیله، لازم است که به نکات خاصی توجه داشته باشید. یکی از این نکات خرید محصولات از برندهای باکیفیت است. اگر می خواهید محصولات خریداری شده طول عمر و همچنین کیفیت عملکرد بالاتری داشته باشند، توصیه می کنیم به سراغ برندهای تولیدکننده باکیفیت در این زمینه بروید.
نکته مهم و تأثیرگذار دیگری که در این زمینه وجود دارد، خرید از فروشگاه های معتبر است. فروشگاه های متعددی در زمینه فروش تجهیزات مربوط به انواع کرکره برقی در سرتاسر ایران فعالیت دارند که شما می توانید محصولات موردنظر خود را از آن ها خریداری کنید؛ اما توصیه می کنیم که بعد از تحقیقات فراوان، به سراغ یک فروشگاه معتبر در این زمینه بورید که خدمات پس از فروش خوبی را برای محصولات خود در نظر داشته باشد. پارسونیک یکی از معتبرترین فروشگاه ها در این زمینه است که در راستای فروش انواع کرکره های برقی و همچنین تمام متعلقات و تجهیزات موردنیاز در این زمینه فعالیت دارد. شما می توانید با اطمینان خاطر کامل، محصولات موردنیازتان را از این فروشگاه خریداری کنید. همچنین می توانید با دریافت مشاوره از متخصصان فعال در ، اقدام به خرید مناسب ترین و بهترین گزینه برای خود بکنید.

جمع بندی

امروزه با پیشرفت فناوری و تکنولوژی های متعدد و مختلف، استفاده از محصولات اتوماتیک که کارکرد ساده تری دارند، رواج بسیار زیادی پیداکرده است. یکی از این محصولات، کرکره های برقی برای درب ها و پنجره هاست. کرکره برقی پنجره ای دارای انواع مختلفی است که در قسمت های قبلی با مدل های مختلف این وسیله آشنا شدیم. استفاده از کرکره بری برای پنجره مزایای متعددی دارد که به چند نمونه از اصلی ترین های آن ها در بخش های قبلی اشاره کردیم. انتخاب موتور مناسب برای کرکره برقی پنجره نیز از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید و برای این کار از یک رد متخصص دارای دانش کافی کمک بگیرید. یکی از اقداماتی که در این زمینه می توانید انجام دهید، خرید کرکره برقی پنجره از پارسونیک است که محصولات باکیفیتی را در این راستا ارائه می دهد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *