مزایای لاستیک بین تیغه‌ های کرکره برقی

لاستیک بین تیغه‌های کرکره برقی

امروزه کرکره های برقی موارد کاربرد و استفاده بسیار گوناگونی دارند. از خانه های ویلایی گرفته تا آپارتمان های چندین واحده، مراکز خرید و همچنین سوله ها و کارخانه های صنعتی، از مدل های مختلف کرکره و درب های برقی استفاده می کنند. این میزان از کاربرد به دلیل راحتی در استفاده و مزایای فوق العاده این درب ها به وجود آمده است. در طراحی این درب ها ابزار و یراق مختلفی به کار برده می شود که بهبود عملکرد آنها را به دنبال دارد. یکی از این ابزار، لاستیک بین تیغه‌ های کرکره برقی است. در ادامه بیشتر با مزایای به کار بردن این پلاستیک ها آشنا می شویم.

کاهش صدا در حین باز و بسته شدن درب های کرکره برقی

درب های کرکره برقی، همان طور که از عنوانشان مشخص است، برای باز و بسته شدن از نیروی الکتریکی استفاده می کنند. در مدل های رایج این درب ها، هنگام باز و بسته شدن، تیغه ها حرکت بالا و پایین داشته و روی یکدیگر قرار می گیرند. همین امر باعث می شود تا هنگام حرکت، صدای نسبتا زیادی تولید کنند. این صدای تولید شده در اغلب مواقع نارضایتی اطرافیان و همسایه ها را به دنبال دارد.
امروزه برای کاهش این صدا و عملکرد بهتر درب های کرکره برقی، لاستیک های تولید شده که در بین تیغه های درب کرکره ای قرار گرفته و صدای آن را به میزان چشمگیری کاهش می دهد. این لاستیک ها هنگام مونتاژ قطعات درب در بین تیغه های آن ها مونتاژ می شوند و از همین رو می توانند تأثیر بسیار زیادی در میزان صدای تولید شده داشته باشند. شما می توانید این درب های کرکره برقی در اصفهان را از گروه ارائه دهنده و نصب کننده پارسونیک خریداری کنید. انواع کرکره برقی موجود در پارسونیک مجهز به این لاستیک های بین تیغه ای هستند و صدای بسیار اندکی هنگام باز و بسته شدن ایجاد می کنند.

لاستیک بین تیغه‌های کرکره برقی

کم شدن صدای موتور درب اتوماتیک

می دانیم که درب های اتوماتیک دارای موتورهای مختلفی هستند که هرکدام از آن ها ویژگی های مخصوص به خود را دارند. برخی از این موتورها صدای کمتری تولید کرده و برخی دیگر میزان صدای بیشتری ایجاد می کنند و با کمک لاستیک بین تیغه‌ های کرکره برقی میتوان این صدای موتور را تا حد زیادی خنثی کرد. موتور توبلار، موتور ساید، موتور سانترال و … از انواع مدل های این موتورها هستند که در بازار وجود دارند و شما می توانید اقدام به خرید آن ها بکنید.
قبل از اینکه خرید خود را در این زمینه نهایی کنید، لازم است تا اطلاعات کافی در زمینه انواع موتور درب برقی و کرکره ای به دست آورید تا بتوانید به سراغ مدل های کم صداتر بروید. در صورتی که برای پارکینگ یک مجتمع مسکونی و یا مرکز خرید اقدام به خرید موتور درب برقی کرده اید، باید وسواس بیشتری در این زمینه به خرج داده و یک موتور فوق العاده کم صدا و باکیفیت خریداری کنید.

افزایش طول عمر درب اتوماتیک

در قسمت قبلی اشاره به سر و صدای ناشی از باز و بسته شدن کرکره های برقی اشاره کردیم. همان طور که گفتیم امروزه برای کنترل و کاهش این صدا، از لاستیک در بین این تیغه ها استفاده می کنند. پس می توان ادعا کرد که اولین مزیت استفاده از این قطعات لاستیکی، در واقع کنترل و کاهش میزان صدای تولید شده است.
دومین مزیتی که استفاده از این قطعات به همراه دارد، کاهش فرسایش تیغه هاست. وجود این قطعات لاستیکی در بین تیغه ها، باعث می شود تا اصطکاک آن ها هنگام باز و بسته شدن به میزان بسیار چشمگیری کاهش پیدا کند. این کاهش اصطکاک، افزایش طول عمر درب های کرکره برقی را به دنبال دارد. طبق تجربه می توانیم ادعا کنیم که درب هایی که بین تیغه های خود دارای قطعه های لاستیکی هستند، طول عمری دو برابر بیشتر از درب های کرکره ای بدون لاستیک دارند.

مزیت لاستیک انتهای تیغه کرکره برقی

اگر می خواهید که کرکره برقی شما طول عمر بالایی داشته باشد و بدون خرابی کار کند، باید تمام اصول ایمنی را برای آن به کار بگیرید. یکی از این اقدامات قرار دادن لاستیک در تیغه انتهایی کرکره است. این لاستیک برای جلوگیری از برخورد سخت و محکم تیغه انتهایی با زمین تعبیه می شود. وجود این لاستیک باعث می شود تا برخورد با زمین به صورت نرم و بی صدا انجام شود.
در ابتدا و انتهای این لاستیک تیغه انتهایی، قطعه ای به نام کپس قرار می گیرد. این قطعه در واقع وظیفه دارد که از رهاشدن تیغه های کرکره برقی و همچنین نفوذ آب، گرد و غبار و حشرات به داخل جلوگیری کند. اندازه کپس باید دقیقا متناسب با اندازه تیغه های کرکره باشد تا بتواند جنبه زیبایی نیز برای درب ایجاد کند.

جمع بندی

کرکره های برقی محصولات جدیدی هستند که برای درب های پارکینگ مجتمع های مسکونی، مراکز خرید، مراکز تفریحی، صنعتی و … مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از معایب این درب ها سر و صدای زیاد آن ها هنگام باز و بسته شدن است. امروزه از قطعات لاستیک بین تیغه‌ های کرکره برقی استفاده می شود تا میزان صدای آن ها کنترل شده و به میزان زیادی کاهش پیدا کند. استفاده از این لاستیک ها مزایای دیگری نیز مانند افزایش طول عمر درب ها، جلوگیری از ورود آب و ذرات گرد و غبار به دنبال دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *