درب اتوماتیک لولایی پارکینگ در اصفهان از پرکاربردترین انواع درب های برقی برای پارکینگ است که در دو نوع تک لنگه و دو لنگه وجود دارد. حالت بازشوی این محصول باعث شده که در بازار به نام های پروانه ای و بادبزنی هم شهرت داشته باشد. همچنین داشتن طراحی متنوع باعث شده که بتوان از آن در محیط هایی با کاربری های مختلف مانند ساختمان های مسکونی و اداری استفاده کرد. شما می توانید انواع مختلفی از این محصول را با بهترین قیمت و کیفیت از ما در پارسونیک خریداری کنید.

درب اتوماتیک لولایی پارکینگ چیست؟

این درب برقی در اصفهان ظاهری منحصر به فرد و زیبایی را به نمای ساختمان شما می بخشد؛ این درب های اتوماتیک به دلیل وصل شدن جک ها در کنار درب، نیازی به وجود سقف ندارند که این خود مزیتی عالی در رابطه با این درب اتوماتیک پارکینگی در اصفهان است. در صورت نصب درب اتوماتیک لولایی پارکینگ اصفهان به جای درب های قدیمی، نیازی نیست نگران تخریب نمای منزل خود باشید؛ زیرا این مدل درب با کمترین تخریب و ساده ترین روش اتصال، راحتی عملکرد را برای استفاده کنندگان آن به وجود آورده و زمان باز شدن درب را تا حد زیادی کوتاه می کند.

درب اتوماتیک لولایی پارکینگ در اصفهان

انواع جک درب اتوماتیک لولایی پارکینگ اصفهان

جک بازویی

جک بازویی بیشتر در مواردی استفاده می شود که پارکینگ خیلی شلوغ نباشد و ماشین های محدودی به آن رفت و آمد کنند. به عبارت بهتر این جک، برای درب های پارکینگی خانگی مناسب است. از سوی دیگر به دلیل خاصیت ضدآبی که دارد، می توان در محیط هایی با شرایط کاری نامناسب و سخت هم از آن استفاده کرد.

جک پایه اهرمی (جک پایه ملخی)

جک پایه اهرمی هم دارای حالتی شکسته است و به همین دلیل در مقایسه با دیگر جک های پارکینگی، نیاز به فضای بیشتری دارد. جک های پایه اهرمی معمولا در کناره درب نصب می شوند و به همین دلیل نصب آن ها بسیار ساده تر است. به دلیل قدرت زیاد، این جک ها بیشتر برای درب های با ابعاد بزرگ استفاده می شوند و می توانند با استفاده از سیستم تشخیص مانع، از بروز هرگونه مشکلی جلوگیری کنند.

جک بازویی خطی

جک بازویی خطی دارای دو نوع الکترومکانیکی و هیدرولیکی است که بیشتر مردم در اصفهان، برای نصب درب اتوماتیک لولایی پارکینگ از آن استفاده می کنند. این نوع جک دارای دو پایه است که به دیوار و درب نصب می شوند؛ در نتیجه می تواند با ایجاد فشار میان این دو نقطه اتصال، امکان باز و بسته کردن درب را فراهم کند. به طور معمول از درب های الکترومکانیکی در جایی استفاده می شود که تردد کمتری دارد.

درب اتوماتیک پارکینگ لولایی

انواع درب اتوماتیک لولایی پارکینگ در اصفهان

درب اتوماتیک لولایی پارکینگ تک لنگه

درب اتوماتیک لولایی پارکینگ یک لنگه می تواند با زاویه ۹۰ درجه به طرف راست یا چپ باز و بسته شود. در این مدل درب ها از قفل برقی استفاده شده که می تواند از وارد شدن فشار زیاد در حین باز شدن جلوگیری کند. همچنین معمولا برای پارکینگ های کم تردد کاربرد دارد. از جک های الکترومکانیکی در آن استفاده می شود.

درب اتوماتیک پارکینگ لولایی دو لنگه

این نوع درب اتوماتیک لولایی پارکینگ دارای دو لنگه متحرک مثل هم در کنار یکدیگر است که توسط جک هایی امکان باز و بسته شدن آن با زاویه نود درجه فراهم می شود. در هنگام انتخاب این نوع درب باید توجه کرد که به اندازه طول هر لنگه، در فضایی که درب باز می شود فضای خالی وجود داشته باشد تا درب بتواند به طور کامل باز شود.

درب اتوماتیک لولایی پارکینگ سه لنگه

این نوع درب اتوماتیک لولایی پارکینگ دارای سه لنگه درب است که یکی از آن ها درب نفر رو می باشد. دو تا از این لنگه درب ها در صورت استفاده از کنترل از راه دور به یک سمت و یکی دیگر به سمت مخالف باز و بسته می شود. همچنین قابلیت باز کردن درب نفر رو به صورت دستی وجود دارد و نیازی به استفاده از ریموت کنترل در این موارد نیست. با این حال، این درب ها کمی قدیمی شده اند و دیگر درب نفر رو در کنار و یا وسط درب پارکینگ نصب نمی شود. اما اگر به فکر تعویض درب های قدیمی خود با درب اتوماتیک پارکینگ لولایی هستید، این درب های سه لنگه گزینه مناسبی برای شما هستند.

درب اتوماتیک لولایی پارکینگ اصفهان

اجزای تشکیل دهنده ی درب اتوماتیک لولایی پارکینگ

  • جک درب که می تواند به صورت الکترومکانیکی یا هیدرولیکی باشد
  • سوئیچ خلاص کن که می تواند در زمان قطعی برق مورداستفاده قرار بگیرد.
  • چراغ چشمک زن یا هشدار برای جلوگیری از برخورد به مانع
  • تابلو فرمان برای انجام تنظیمات هوشمند
  • چشمی لای درب پارکینگ برای تشخیص وجود انسان یا خودرو
  • ریموت کنترل برای باز و بسته کردن دستی درب

مزایای درب‌های اتوماتیک پارکینگی لولایی

  • دارای توانایی اطمینان بالا برای درب‌های مراکز نظامی و مکان‌های خاص
  • مصرف انرژی مناسب و اقتصادی
  • کاربرد بهداشتی در اتاق عمل و برخی از آزمایشگاه‌ها
  • سرعت دادن به کارها در مکان‌های صنعتی
  • دارای توانایی تبدیل درب‌های معمولی موجود به درب‌های اتوماتیک پارکینگی
  •  افزایش امنیت و صرفه‌ جویی در زمان بدون نیاز به پیاده شدن از خودرو

 

انواع جک درب اتوماتیک

همان طور که می دانیم، درب های اتوماتیک انواع گوناگونی دارند که هرکدام از آنها ویژگی های منحصر به فردی را در خود جای داده است. یکی از اصلی ترین اجزای این درب ها، جک است. جک های درب های اتوماتیک نیز مانند این درب ها، کاربردهای مختلفی دارند و به همین خاطر در چند مدل متفاوت تولید می شوند. اصلی ترین تقسیم بندی که برای این درب ها انجام می شود، مربوط به نحوه عملکرد آنهاست. در این قسمت قصد داریم تا به معرفی رایج ترین مدل های جک درب اتوماتیک بپردازیم تا شما بیشتر با آنها آشنا شده و انتخاب بهتر و راحت تری داشته باشید.

جک درب ریلی

همان طور که از اسم این نوع جک ها مشخص است، برای باز و بسته شدن درب های ریلی به کار برده می شوند. برای اینکه بتوانید این مدل جک را نصب کنید، نیاز به فضای مناسب و کافی، در دیوارهای کنار درب هستید تا درب بتواند به راحتی و بدون مشکل، باز و بسته شود. معمولا از این نوع جک و درب، برای فضاهایی استفاده می شود که مکان کافی برای چرخش و باز شدن کامل درب ندارند، از همین رو درب به صورت ریلی در آنها باز و بسته می شود. این درب ها تحمل وزن بالایی دارند، به همین دلیل می توان با اطمینان خاطر کامل از آنها برای درب های سنگین استفاده کرد. این موتورهای دارای کلید خلاص کن اضطراری نیز هستند تا در زمان های موردنیاز، بتوانید به حالت دستی آنها را باز و بسته کنید.

جک درب بازویی

از دیگر جک های مورداستفاده برای درب های اتوماتیک که طرف داران زیادی نیز در این زمینه دارد، می توان به جک درب بازویی اشاره کرد. این جک ها برای درب های یک لنگه و یا دو لنگه پارکینگ و یا حیاط استفاده می شوند. اگر بخواهیم یک دسته بندی کلی برای این درب ها در نظر بگیریم، می توانیم آنها را در دسته های بازو کوتاه و بازو بلند قرار دهیم. از ویژگی های اصلی این جک ها می توانیم به این موضوع اشاره کنیم که اغلب از آنها برای درب های سبک استفاده می شود. مدل بازو کوتاه برای باز و بسته کردن درب هایی با ارتفاع ۱۸۰ سانتی متر و کمتر و همچنین وزن ۴۰۰ کیلوگرم استفاده شده و درب بازو بلند نیز برای درب ها بازویی با ارتفاع ۳ متر و کمتر و وزن ۴۵۰ کیلوگرم به کار برده می شود.

جک درب الکترومکانیکی

واضح است که این درب ها با ترکیبی از انرژی های الکتریکی و مکانیکی فعالیت می کنند. در ساخت این مدل جک ها از گیربکس و چرخ دنده نیز استفاده شده است، به همین دلیل معمولا به آنها جک گیربکسی و یا چرخ دنده ای نیز می گویند. اگر بخواهیم یک دسته بندی از نظر ولتاژ برق مصرفی برای این جک ها در نظر بگیریم، می توانیم آنها را در دو دسته ۲۴ و ۲۲۰ ولتی قرار دهیم. هر دوی این مدل ها با ویژگی های خاص خود، در زمان قطع برق کمک می کنند تا درب به راحتی باز و بسته شود. از جک های الکترومکانیکی معمولا برای مجتمع های مسکونی با کمتر از ۵۰ واحد که تردد زیادی ندارند استفاده می شود. از دیگر ویژگی های این محصولات می توان به طول عمر و دوام بالا و همچنین نیاز محدود به تعمیرات اشاره کرد. این درب ها به راحتی قابل تنظیم شدن هستند و می توان درجه امنیت بالایی را برای شما ایجاد کنند.

جک درب هیدرولیکی

از دیگر مدل های جک درب اتوماتیک، می توان به جک های هیدرولیکی اشاره کرد که نسبت به مدل الکترومکانیکی، طول عمر و همچنین میزان محبوبیت بالاتری دارند. از آنجایی که این جک ها مقاومت بالایی در برابر فشار و انواع آسیب ها دارند، می توانید با خیال راحت از آنها برای اماکن پرتردد و شلوغ استفاده کنید. تحمل وزن این مدل جک ها بسیار بالاست، به همین دلیل برای درب های سنگین، بهترین و مناسب ترین انتخاب محسوب می شوند. عملکرد این درب ها در هوای سرد، دچار هیچ گونه اختلالی نمی شود، به همین دلیل برای مناطق سردسیر، می توانند بهترین و مناسب ترین انتخاب باشند. نکته قابل توجه درباره جک های هیدرولیکی، قیمت بالای آنهاست که باعث می شود برخی از افراد از خرید این مدل جک، منصرف شوند و یا توانایی انتخاب آن را نداشته باشند.

 

جمع بندی

درب اتوماتیک لولایی پارکینگ، نمایی زیبا و شکیل به ساختمان شما می بخشد و فضایی باز را در اختیار ساکنین مجتمع قرار می دهد. این درب ها دارای دو نوع مختلف از جک ها هستند که بسته به شرایط از آن ها استفاده می شود. در صورت تمایل به دریافت مشاوره در رابطه با درب اتوماتیک لولایی پارکینگ در اصفهان و همچنین ثبت سفارش با رنگ، طرح و اندازه دلخواه خود با ما در مجموعه پارسونیک تماس حاصل فرمایید.