درب اتوماتیک فولد آپ (FOLD UP) یا درب سرعتی فقط مختص به مراکز صنعتی است. این نوع درب اتوماتیک به این دلیل به درب سرعتی معروف شده است که سرعت آن در تحرک بالا و پایین بالغ بر یک متر بر ثانیه است. این سرعت بالا به دلیل وجود یک دستگاه موتور سرعتی بارزانته ایتالیا یا موتور سرعتی اِلرو ELERO آلمان و همچنین وزن سبک درب می باشد.
وزن سبک درب فولد آپ را وجود جنس برزنت و پروفیل های آلومینیوم بکار رفته در درب فولد آپ باعث شده است. برزنت بکار رفته در درب فولد آپ از جنس برزنت ماموت کره است. برزنت ماموت کره دو رو رنگ بوده و در مقابل باد شدید و آفتاب مستقیم بسیار مقاوم است. درب های فولد آپ السا ELESSA از جنس برزنت ماموت کره جنوبی است. درب فولد آپ را می توان در عرض و ارتفاع ۱۰۰ متر مربع هم نصب کرد. درب فولد آپ از ارتفاع به قسمت های ۶۰ سانتی متری تقسیم می شود. دلیل این شبکه بندی، مقاومت بیشتر درب در مقابل باد شدید و مهم تر از آن جلوگیری از بالا رفتن هزینه در زمان برخورد وسایلی مانند لیفتراک است.
این شبکه بندی درب فولد آپ بوسیله ی پروفیل های آلومینیوم و پاسخ های آلن به هم متصل می شوند.
هنگامی که یک قسمت از برزنت درب اتوماتیک FOLD UP دچار آسیب دیدگی می شود همان قسمت به راحتی و با حداقل خسارت به بیرون به صورت کشویی بیرون کشیده و تعویض می شود.
محور اصلی رولینگ شاتر درب فولد آپ یک شصت ۳۰ میلیمتری تو پر است که درب فولد آپ سرعتی را با تسمه هایی که به درب متصل شده اند، چه خیره و بالا می کشد. این شفت و موتور الرو elero سرعتی درب فولد آپ به واسطه یک کاور از جنس ورق گالوانیزه محافظت می شود. موتور الرو elero سرعتی درب FOLD UP که مصرف برق ۳ فاز دارد را یک تابلو برقی مجزا برنامه ریزی و کنترل می کند.
ریل های کناری درب سرعتی فولد آب از جنس گالوانیزه ۲ لایه است. لبه های خارجی ریل درب فولد آپ با یک لاستیک با قطر حداقل ۳ سانتی متر پوشانده می شوند. ریل های درب فولد آب با ریل درب کرکره برقی شباهتی ندارد. فرق عمده این ریل های درب سرعتی فولد آب دارای عرضه دهنه ۲۰ سانتی متری است.
مزیت این فضای ۲۰ سانتی متری این است که باد از هر سمتی بوزد درب فولد آپ به قسمت مقابل چسبیده و از ورود باد و گرد و خاک و هدر رفت انرژی جلوگیری می کند. برای به حداقل رساندن برخورد فیزیکی وسایل تردد کننده در قسمت ورود و خروج درب فولد آپ در فاصله ۲ متری قبل و ۲ متری بعد از دید و لمس ایجاد می شود و این لوپ به فلزاتی مانند آهن حساس است. موقعی که لیفتراک قصد ورود دارد، به لوپ که رسدی و بالای آن قرار گرفت درب با سرعت یک متر بر ثانیه (m/s 1) بالا میرود و پس از عبور از لوپ قسمت خارجی درب فولد آپ مجدداً شروع به پایین آمدن می کند.
باز هم برای به حداقل رساندن خطر برخورد درب با وسایل نقلیه ۲ جفت سنسور چشم الکترونیکی آینه ای در دو طرف درب نصب می شود. وقتی که وسیله نقلیه یک شی ای در بین سنسور چشم الکترونیکی قرار می گیرد به هیچ عنوان درب به سمت بسته شدن (پایین آمدن) حرکت نمی کند مگر آن که آن وسیله یا شی از دید سنسور چشم الکترونیکی خارج شود. درب فولد آپ به هیچ وجه یک درب امنیتی نیست بلکه مصرف آن برای جلوگیری از هدر رفت انرژی و ایزوله کردن فضای مورد استفاده است.