امنیت درب اتوماتیک

درب-اتوماتیک

اهمیت توجه به امنیت درب اتوماتیک

چه عواملی باعث بالا بردن و بهبود امنیت محل مورد نظر بعد از نصب درب اتوماتیک می شود؟
از ویژگی های مثبت و اساسی و مهم که با اجرا و راه اندازی درب اتوماتیک در اصفهان مورد استفاده قرار خواهد گرفت استفاده از امنیت درب اتوماتیک جهت بالا بردن امنیت ساختمان است.

ویژگی امنیت همیشه مورد توجه قرار می گیرد. از آنجایی که امنیت درب اتوماتیک بیشتر از جنبه آسایش و رفاه قابل دقت و توجه روز افزون است. اما یک غقیده و باور نادرست در میان مردم باب شده است که ما نمی دانیم چرا این فکر در ذهن مردم ریشه دوانده که امنیت درب اتوماتیک از نوع غیر اتوماتیک آن کم تر و ضعیف تر است. موضوع ذکر شده قابل توجه و عمیقی است که حتما نیازمند بررسی بیشتری است که البته یکی از علت های شکل گرفتن این گونه باورها در پس زمینه تفکری جامعه را در کلیه سطوح می توان در نتیجه به کار گرفتن نیروی غیر تخصصی و آموزش ندیده در مرحله اجرا و پیاده سازی درب اتوماتیک است که می تواند باور عمومی را پیرامون کیفیت یا امنیت درب اتوماتیک یا هر کالای دیگر خدشه دار کند.
می توان گفت به کارگیری نیروی غیرتخصصی، نه فقط کیفیت نصب و حتی امنیت درب اتوماتیک را پایین می آورد، حتی استاندارد های چگونگی نصب و ایمن سازی محیط را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

نتیجتا می توان گفت با به کار گیری اجرا کننده ی ماهر و کار آزموده و نصابهای ماهر درب اتو ماتیک علاوه بر شکل و زیبایی ظاهری درب اتوماتیک نصب شده صدمه ای وارد نخواهد شد، منجربه افزایش امنیت درب اتوماتیک و کاربرد درب های اتوماتیک را در پی دارد و سبب جلوگیری از مشکلات متوالی در نوع کارکرد درب اتوماتیک خواهد بود.
هم چنین جهت بالا بردن ایمنی امکان نصب دزدگیر و دوربین پیرامون درب اتوماتیک، ایمنی آن را به میزان بسیار زیادی بالا می برد.

برای دریافت راهنمایی کامل در خصوص امنیت درب اتوماتیک با کارشناسان امنیت گروه مهندسی پارسونیک تماس بگیرید.

امنیت درب اتوماتیک

امنیت درب های اتوماتیک چگونه است؟

اغلب مردم نظرشان این است که درب های اتوماتیک برای آسایش ساخته شده و امنیت کمتری نسبت به درب های غیر اتوماتیک دارند و باید این نکته را گفت که نصب درب های اتوماتیک باید طبق اصول باشد و کلیه اصول ایمنی را نیز لحاظ کرد تا امنیت درب های اتوماتیک افزایش می یابد.

از طریق روش های دیگر نیز شما می توانید امنیت ساختمان خود را بالا ببرید. مانند استفاده از دوربین و دزدگیر که هزینه کمتری دارند.

حال به انواع درب های اتوماتیک می پردازیم.

درب های هیدرولیکی: این نوع درب اتوماتیک جزء نخستین درب های اتوماتیک است که دارای جک های قوی هیدرولیکی و استهلاک خیلی کم و تردد آن نیز بی نهایت می باشد.امنیت درب های هیدرولیکی بسیار است و در مقابل فشار مقاوم و همچنین اگر دارای قفل برقی باشد کسانی که ریموت نداشته باشند، نمی توانند از این نوع درب ها استفاده نمایند. همچنین دارای معایبی نیز می باشد مانند قیمت بالا و در هر فصل برای نگه داری نیاز به خدمات است .

درب اتوماتیک پنوماتیک: این نوع درب اتوماتیک در ایران بسیار استفاده می شد ولی رفته رفته کنار رفت. این درب از نیروی باد استفاده می شد، سبب به حرکت در آوردن پیستون های جک ها می شد و عمل باز و بسته شدن انجام می گردید.از نظر قیمت به صرفه و مونتاژ آن داخل ایران انجام می شد.

از معایب این نوع درب که باعث انقراض آن شد کمپرسور باد سر و صدای بالایی داشت و نیاز به سرویس ماهانه و نظارت مداوم بود و از نظر ایمنی ضعیف و شایان ذکر است که می توان از راه فلاشر که در بیرون ساختمان نصب می شود در را باز نمود. با روی کار آمدن درب های اکترومکانیکی که قیمت آن کمتر از پنوماتیک بود این درب رفته رفته از رده خارج شد.

درب های اتوماتیک الکترومکانیک: این نوع درب اتوماتیک طوری طراحی شده که نیاز به فشار باد و فشار روغن ندارد.

تنها با موتور کوچکی که در درون جک قرار گرفته نیروی خودش را به گیربکس می دهد تا با بالا بودن توان و قدرت ماردون جک را به گردش در بیاورد و آخر سر شفت جک به عقب و جلو با سرعت مناسب و استاندارد شده حرکت کند. از فواید این نوع درب اتوماتیک کوچکی سایز تابلو فرمان و عدم وابستگی بخش مکانیکی و الکترونیکی، از نظر ایمنی بالا است و با داشتن قفل برقی نفوذ پذیری را صفر نمود.

انعطاف پذیری و چک کردن آن در سال 2 بار می توان نام برد و معایب آن شامل استهلاک زیاد آن در برابر سیستم های هیدرولیکی و از نظر محدود بودن قدرت و اگر فشار زیاد باشد سیستم آسیب می بیند.

امتیاز ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *