درجه حفاظتی (IP) در جک های پارکینگ و درب های اتوماتیک

درجه حفاظتی IP در جک های پارکینگ

امروزه با وجود جک های پارکینگ و درب های اتوماتیک رفت و آمد از مسیرهای ورودی و خروجی ساختمان ها بسیار راحت شده است و دیگر مانند سابق نیازی نیست تا برای باز کردن درب پارکینگ از ماشین پیاده شوید یا این که از نیروی دست برای باز و بسته کردن درب ها استفاده کنید. یکی از ویژگی هایی که شما در هنگام خرید جک های پارکینگ و درب های اتوماتیک باید در نظر بگیرید، توجه به درجه حفاظتی آن هاست. درجه حفاظتی بالا نشان از مقاومت بالاتر دستگاه در برابر شرایط جوی دارد. شما می توانید جک ها و درب های اتوماتیک مطمئن را با درجه IP واقعی از طریق فروشگاه پارسونیک سفارش دهید.

معرفی درجه حفاظت IP

درجه حفاظت IP مخفف عبارت Ingress Protection است که بر روی تمام وسایلی که با نیروی الکتریکی کار می کنند، دیده می شود. این درجه حفاظت به ما نشان می دهد که دستگاه در مقابل شرایط محیطی مانند آب و گرد و غبار تا چه اندازه مقاومت دارد. این درجه، دو عدد را شامل می شود که هرکدام نشان دهنده شرایط طراحی محفظه دستگاه است. توجه کنید که این درجه حفاظت تنها به محفظه بیرونی دستگاه مرتبط است و هیچ ربطی به اجزاء داخلی ندارد. همواره اولین عدد بین دو عدد 0 تا 6 قرار دارد که میزان توانایی دستگاه و محافظت آن را در برابر نفوذ اجزای خارجی نشان می دهد. دومین عدد بین 0 تا 8 قرار می گیرد و بیان کننده میزان مقاومت دستگاه در برابر آب است.

درجه حفاظت آی پی برای درب های برقی و جک های پارکینگ

در اجزای درب های برقی و جک های پارکینگ نیز درجه حفاظت IP دیده می شود. نکته ای که در این باره باید به آن توجه کنید این است که نبود کد IP بر روی دستگاه به معنای بی کیفیت بودن آن نیست بلکه تنها به این معناست که دستگاه در برابر آب و نفوذ گرد و غبار مقاوم نخواهد بود و به راحتی آسیب می بیند. از دستگاه هایی که بدون درجه IP هستند تنها می توان در فضاهای بسته که به دور از باد و باران باشند، استفاده کرد. در جک های پارکینگی و درب های اتوماتیک نیز این مسئله صدق می کند.
برای مثال اگر جک پارکینگی دارای کد IP66 باشد به این معناست که در مقابل شرایط آب و هوایی نامساعد، یعنی نفوذ آب و گرد و غبار مقاومت بسیار خوبی را از خود نشان می دهد. در مقابل کد IP52 نشان از مقاومت در برابر گرد و خاک دارد درحالی که از نفوذ آب جلوگیری نمی کند. در واقع عدد 2 نشان می دهد که تنها در برابر باران های کوچک می تواند تا حدودی مقاوم باشد. با توجه به آنچه گفته شد شما باید در هنگام خرید درب های اتوماتیک و جک های پارکینگی حتما به شرایط جوی محیط خود توجه کنید و بر اساس آن تصمیم بگیرید که چه دستگاهی با چه درجه IP را باید سفارش دهید.

جدول زیر بیان می کند که هر یک از این اعداد چه معنا و مفهمی دارد:

درجه حفاظتیip

خرید جک پارکینگ و درب اتوماتیک از فروشگاه پارسونیک

فروشگاه پارسونیک با تجربه چندین ساله خود در زمینه تولید و فروش انواع درب اتوماتیک در اصفهان و  همچنین جک های پارکینگی می تواند در هنگام خرید در زمینه درجه حفاظتی IP به شما کمک کند. شما می توانید از مشاورین متخصص پارسونیک بخواهید تا در مورد خرید دستگاهی با درجه حفاظت متناسب با شرایط جوی محیط موردنظرتان، شما را راهنمایی کنند. تمام محصولات فروشگاه با تنوعی از درجه های حفاظتی موجود هستند تا هرکس متناسب با نیاز خود، بهترین گزینه را سفارش دهد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *