تاریخچه درب های اتوماتیک

تاریخچه درب اتوماتیک

درب اتوماتیک در اصفهان یا درهای خودکار از آن دسته از درب ها هستند که باز و بسته ‌شدنشان دیگر به صورت دستی نیست و به صورت خودکار انجام میشود یعنی نیازی به دخالت مستقیم انسان برای به حرکت دراوردن این درب ها نیست و تنها با فشردن یک دکمه اینکار صورت میگیرد.

نسل ابتدایی از درب های اتوماتیک و خودکار اولین مرتبه بوسیله ی دانش آموز اوهاییر امریکایی اختراع شد .

برخی میگویند ایده ی آن ابداع از تبدیل انرژی بخار و استفاده کردن از خواص هوا به انرژی حرکتی است . این نوع از درب ها دارای مزیت های زیادی هستند که از آن جمله میتوان به استفاده آسان ‌تر از این درب ها اشاره کرد یعنی برای ورود و خروج افراد درب های اتوماتیک راحت تر هستند مخصوصا اگر این افراد ناتوانان، مسن و یا افراد معلول باشند .

فرض کنید درب های اتوماتیک را در محل هایی که پررفت و آمد هستند نصب کرده باشید در نتیجه در این رفت‌ وآمد ها می‌توان مصرف انرژی را کاهش داد و در مصرف انرژی صرفه جویی کرد .

همچنین می‌توانیم سرعت باز و بسته شدن درب ها را تنظیم کنیم و این کار را با توجه به محل نصب درب اتوماتیک ، افرادی که تردد دارند ، یا ساعات شبانه‌روز انجام میدهند .

انسان ها از علم استفاده می کنند تا به آسایش بیشتری دسترسی پیدا کنند و کارهایشان را راحت تر از قبل انجام دهند . آنها هرگاه نیازی را در زندگی خود حس کنند به دنبالش رفته و راه حلش را پیدا خواهند کرد . همواره انسان ها بدنبال آرامش بیشتر در زندگی خود هستند و برای آنها مبحثی مثل امنیت و آرامش در محل زدگیشان اهمیت بالایی دارد که هرچه علم پیشرفت کند انتظار آنان هم برای تامین آسایش و امنیتشان افزایش پیدا میکند .

پس میتوان گفت درب اتوماتیک هم برای تامین آسایش افراد ابداع شده است تا با کمترین انرژی عمل رفت و امد انجام پذیرد . درب های اتوماتیک انواع مختلفی دارند که اولین سری از درب های اتوماتیک نوع هیدرولیکی بودند اما به علت جدید بودن این صنعت هزینه تهیه کردن این درب ها بسیار گران بود و به علت این گرانی همه ی افراد قادر به تهیه و استفاده از این درها نبودند و فقط قشر خاصی که متمول بودند، میتوانستند از این درب ها در ساختمان های خود استفاده کنند .

بنابراین این درب ها آنطور که باید مورد توجه همه قرار نگرفت .اما کم کم و با گذشت زمان و گسترده شدن این صنعت و افزایش یافتن شرکت هایی که درب های اتوماتیک تولید کردند، رقابت در بین شرکتهای مختلف زیاد شد و در نتیجه قیمت تمام شده ی این محصول کاهش چشم گیری داشت و این امر باعث شد تا درب اتوماتیک در اختیارعموم مردم قرار بگیرد .

بعد از نوع هیدرولیکی، درب های اتوماتیک الکترومکانیک در بازار فروش عرضه شدند و در اختیار افراد قرار گرفتند وبسیار مورد استقبال قرار گرفتند .

تاریخچه استفاده از درب اتوماتیک در ایران :

در ایران درب های اتوماتیکی که تهیه و تولید می شد صنعتی بودند و از نیروی باد استفاده می شد تا درب باز و بسته شود که اصطلاحا پنوماتیک نامیده میشدند .

درب های اتوماتیک از نوع پنوماتیک تا 1387 در طیف بالایی تهیه و مورد استفاده قرار می گرفتند. در ابتدا که ساخت درب های اتوماتیک بسیار هزینه بر بود و قیمت درب ها بالا تمام می شد آنها جزء کالاهای بسیار لوکس بودند که هرکسی توان استفاده کردن از آنها را نداشت ولی بعدا با ورود سیستمهای الکترومکانیک به بازار ایران ، بازار رقابت در این محصول شکل خود را پیدا کرد و هر چه رقابت ها بین شرکت های مختلف افزایش پیدا کرد قیمت در درب های اتوماتیک کاهش پیدا کرد و در زمان حال بیشتر خانه ها و ساختمان های در حال ساخت در ایران از این سیستم برای افزایش آسایش ، آرامش و امنیت خود استفاده می کنند .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *