درباره درب اتوماتیک بیشتر بدانید

درب اتوماتیک پارکینگ لولایی

پیدایش درب های اتوماتیک

انسان همیشه بدنبال آرامش و امنیت خود می باشد و هرکاری انجام می دهد تا به این نیاز دست یابد.

با توسعه شهرها و فناوری ها نیاز به آرامش و امنیت بیشتر شد و همچنین با کاهش قیمت ماشین و بیشتر شدن این وسیله ، ساختمان ها خود را برای داشتن درب اتوماتیک اصفهان لازم دانستند.

درب های اتوماتیک برای ساخت به هوش و مهندسی نیاز دارد و امنیت ساختمان را علاوه بر زیبایی حفظ نماید. به آسانی درب های اتوماتیک باز و بسته شد حتی زمانی که فرد خردسال خواست در را باز کند بتواند این عمل را انجام دهد.

تاریخچه درب های اتوماتیک را دانش آموز منطقه اوهایو آمریکا در دهه 70 میلادی ایجاد نمود و قادر به فروش 13 نوع دستگاه درب اتوماتیک از طریق روزنامه شد.

درب های اتوماتیک هیدرولیکی که در آغاز کار وارد بازار شدند امنیت را برای استفاده کنندگان خود را عرضه کرد ولی قیمت آن خیلی گران بود و فقط قشر پولدار جامعه می توانستند این نوع از درب ها را خریداری نمایند.

ولی بعد از چندین سال برای ایجاد رقابت بین شرکت هایی که کار درب اتوماتیک انجام می دادند ،مهندسان را به این فکر وا داشت که نرخ قیمت درب اتوماتیک اصفهان را کاهش داده تا این دستگاه در بین عموم مردم قرار گیرد. پس اقدام به ساخت درب اتوماتیک الکترومکانیک کردند که از نظر قیمت مقرون و به صرفه بود.

نقش درب های اتوماتیک در ایران

درب های پنوماتیک که به صورت صنعتی ساخته می شد و از نیروی باد برای باز و بسته کردن در استفاده می شد جزء اولی درب هایی است که در ایران استفاده می شد و در سال 87 گسترش فراوانی داشت اما به مواردی که بخش انواع درب های اتوماتیک توضیح داده می شود از رده رقابتی کنار زده می شود.

با آمدن درب های الکترومکانیک که هم امنیت و هم قیمت پایینی دارد از لیست محصولات لوکس خط زده شده و جز کالای عمومی قرار گرفته زیرا بیشتر ساختمان ها در ایران از درب های اتوماتیک مجهز شده اند و از آن استفاده می نمایند.

می توانید فشار پشت جک درب اتوماتیک را تست کنید: بعد از اینکه جک را تحویل گرفتید فشار پشت جک را تست کنید به این ترتیب که وقتی بیرون درب ایستاده و با دستان خودتان به سمت درب فشار وارد می کنید نباید به هیچ عنوان درب مورد نظر باز شود .

فشار خارجی زیاد اگر روی درب های اتوماتیک باشد امکان دارد که بخش هایی از گیریبکس آسیب ببینند و دچار مشکل شوند .

دقت داشته باشید روی درب باید سنسور چشمی یا همان چشمها قرار گرفته باشد بعضی ها به اشتباه تصور میکنند چشمها سیستم اضافه ای هستند در صورت اینکه این تصور اشتباه بوده و در واقع این چشمها سیستم اضافه ای روی درب اتوماتیک نبوده بلکه بخش محافظتی در دربهای اتوماتیک است و در جهت حفظ امنیت درب مورد نظراست .

چشمهایی که در درب های اتوماتیک بکار گرفته می شوند در فاصله ی کمتر از یک متری زمین است و بیرون از درب نصب می شوند.

می توانید برای بستن درب بصورت اتوماتیک تایم را فعال کنید با استفاده از این کار امنیت بالا می رود چون هرگاه کسی در ساختمان اشتباهی دستش به ریموت درب بخورد و یا وقتی شخصی که با اتومبیل در حال خروج از پارکینگ است فراموش کند درب را ببندد، زمانیکه این خاصیت درب فعال باشد با آن درب بیشتر از 2 دقیقه باز نخواهد ماند و امنیت را برای شما حفظ خواهد کرد .

می توانید این زمان را هم تغییر بدهید و این قابلیت مستلزم به استفاده از سنسور چشمی است.

قابلیت فست کلوز: اگر این قابلیت را فعال کنید وقتی شما از جلو درب های اتوماتیک و سنسور چشمی عبور کردید درب سریعا بسته شده و دیگر برای مدت زمان اضافه تری باز نخواهد ماند. بعضی از برندهایی که درب اتوماتیک تولید می کنند این قابلیت و ویژگی خاص را ندارند و با ریموت درب را می بندند .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *